Umów rozmowę

Jak napisać ofertę przeznaczoną na stronę www? – czyli 10 praktycznych wskazówek, które Ci w tym pomogą

Rada nr 1: podstrona z ofertą nie powinna odstraszać wyglądem

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Jeżeli więc postawisz klienta pod ścianą składającą się ze zbitego tekstu, to miej pewność, że z Twojej strony internetowej szybko ucieknie. Przyjemny dla oka tekst to taki, w którym widać „światło”, czyli puste przestrzenie pomiędzy kolejnymi punktami Twojej oferty. Wystarczy odpowiednio rozmieścić w tekście nagłówki i listy z wypunktowanymi zagadnieniami, aby tekst przestał się wydawać trudnym szczytem do zdobycia, lecz miłym spacerem po opisie produktów i usług. Mile widziane są również wszelkiego rodzaju tabele, które nie tylko pozwolą na „złapanie oddechu” czytelnikowi, ale też zapewnią przejrzysty układ danych.

Warto też pogrubić najważniejsze informacje, aby od razu przykuły uwagę czytelnika. Teksty publikowane na stronach internetowych mają to do siebie, że są czytane bardzo pobieżnie. Większość osób nawet nie zbliży się do ich końca. Jeżeli więc mocne nagłówki przykują uwagę czytelnika, to miej pewność, że przy – podejmowaniu decyzji – z pewnością do Twojej oferty powróci i przeczyta ją z większą uwagą.

Rada nr 2: wyobraź sobie klienta i bezpośrednio do niego skieruj swoją ofertę

Skuteczną techniką pisarską jest wyobrażenie sobie osoby, do której kierujesz swoje słowa. Nie grono potencjalnych klientów, ale tylko ten jeden – Jan Kowalski, którego chcesz przekonać do skorzystania z Twoich usług. Przystępując do opisywania oferty, zarzuć z miejsca wszelkie konwenanse. „Szanowna Pani” – to zwrot idealny w liście, ale nie w ofercie handlowej. Najlepiej więc, żebyś do swojego klienta zwracał się na „Ty”.

Czy taka bezpośredniość w tekście oferty może zaszkodzić? Zdecydowanie NIE. Zwracanie się na per „Ty” od razu angażuje uwagę czytelnika, jest on ciekawy, co masz mu takiego ważnego do przekazania. Z kolei zwroty „Sprawdź”, „Zobacz”, „Przekonaj się sam” sprawiają, że klient jest „zaproszony” do natychmiastowej interakcji z Tobą.

Ta forma też buduje w oczach czytelnika Twój wizerunek jako fachowca, który - kolokwialnie mówiąc – zna się na rzeczy! Twój klient pomyśli, że skoro z taką pewnością przystępujesz do kontaktu z nim, to z pewnością masz doświadczenie i jesteś pewny jakości swoich usług.

Powinno Cię zanteresować: Zwroty grzecznościowe ma mailu

Rada nr 3: opisz swoje usługi / produkty pod kątem ich korzyści dla klienta

Decydując się na jakikolwiek zakup, w pierwszej kolejności zastanawiasz się, czy rzeczywiście jest Ci on potrzebny. Jaką korzyść wniesie do Twojego życia? Nie kupujesz stolika kawowego z powodu jego „ładnego wyglądu” - to zbyt trywialny argument. Ale gdy pomyślisz, że nowa ława pozwoli Ci na wypicie kawy w spokoju, a do tego - jej designerski styl przełamie nudę w Twoim salonie, to perspektywa zakupu już nie wydaje się taka odległa.

Dlatego też w swojej ofercie powinieneś zareklamować swoje produkty nie tylko pod kątem cech, ale również przedstawić, jaką nową jakość wniosą do życia klienta. Roztaczanie takiej wizji z pewnością szybciej trafi do serca klienta niż suchy opis oferowanych usług. Dlatego przy pisaniu oferty na swoją stronę internetową warto zadać sobie pytanie: jaką niematerialną korzyść przyniesie dla klienta Twoja usługa.

Rada nr 4: Ty jesteś najlepszym ekspertem od swojej firmy!

Pamiętaj o tym, przygotowując swoją ofertę. Doskonale wiesz, co Cię wyróżnia z grona konkurencji, jaką masz przewagę nad innymi. Twoje mocne strony, opisane w ofercie, będą najlepszą kartą przetargową w zdobyciu zamówień. Łatwiej jednak się mówi, niż piszę. Dlatego przystępując do pisania, warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Czym moja firma wyróżnia się od innych?
  • Jakie posiada mocne strony?
  • Jakie posiada doświadczenie?
  • Jakimi zasobami dysponuje?

Pochwal się swoimi dokonaniami. Nikt nie zrobi tego za Ciebie

Jeżeli nie posiadasz na swojej stronie zakładki z portfolio, to koniecznie zamieść zdjęcia swoich najlepszych realizacji na podstronie z ofertą. Dzięki temu tylko zyskasz w oczach klienta, bo ten zobaczy rzeczywiste efekty Twojej pracy. Ponadto Twoja firma stanie się bardziej wiarygodna, gdy zamiast fotografii „z katalogu” zaprezentuje zdjęcia ukazujące efekty Twojej pracy. Na podstronie z ofertą równie mile widziane są pozytywne opinie, wystawione przez poprzednich klientów. Im więcej gwiazdek i pochlebnych komentarzy, tym większe będzie zainteresowanie Twoimi usługami.

Rada nr 5: pożegnaj się z ogólnikami, przywitaj się z konkretem

Ogólniki takie jak: „doświadczona firma” czy „ciesząca się popularnością” ładnie brzmią w artykułach sponsorowanych, ale nie na Twojej stronie internetowej. Jeżeli chcesz przykuć uwagę klienta, to Twoja oferta powinna zawierać konkrety. Po pierwsze: dzięki nim wyróżnisz się na tle konkurencyjnych firm, po drugie budujesz swój wizerunek jako profesjonalisty. Zamiast więc używać zwrotu: „firma z doświadczeniem”, napisz konkretnie „Nasza firma posiada 20-letnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim”. Sformułowanie: „dysponujemy własnym transportem” można zamienić na „Nasza firma posiada flotą w postaci: specjalistycznych samochodów przeznaczonych do transportu drewna”. Czy te konkrety nie lepiej przemawiają do Twojej wyobraźni? Jeżeli będziesz się ich trzymał, to przemówisz również do wyobraźni swojego klienta.

Rada nr 6: podaj swoją cenę w ofercie

Nie ma chyba nic bardziej irytującego niż oferta bez ceny. Wyobraź sobie taką sytuację: wpadło Ci w oko ogłoszenie o sprzedaży roweru, które zostało zamieszczone w mediach społecznościowych. Jednak w opisie nie ma żadnej wzmianki odnośnie jego ceny. Piszesz więc w komentarzu swoje zapytanie do sprzedawcy, a ten odpowiada: „cena na priv”. Pilne strzeżenie swojego cennika - jakby co najmniej stanowił tajemnicę państwową - jedynie zniechęci potencjalnego klienta. Nie idź tą drogą, tylko opublikuj na swojej stronie internetowej cennik swoich usług. 

Co gdy trudno określić cenę?

Firmy zajmujące się sprzedażą produktów nie będą miały problemu w podaniu konkretnych kwot. Inaczej przedstawia się sprawa w działalności usługowej, gdzie trudno oszacować cenę, na której wysokość składa się wiele czynników. Co więc w takiej sytuacji zrobić? Możesz zaznaczyć na podstronie z ofertą, że każde zamówienie wiąże się z indywidualną wyceną. Natomiast poniżej umieść opis danej usługi oraz jej szacunkowy koszt lub widełki cenowe. Dzięki temu klient będzie miał rozeznanie, jakich cen może się spodziewać i czy zmieszczą się one w jego budżecie. 

Zakładka „Oferta” powinna być na bieżąco aktualizowana

Wysokość kwot w ofercie może zmieniać się na skutek inflacji, podwyżki cen dostawców, konieczności wprowadzenia nowych technologii, dlatego należy pamiętać, żeby podstrona z ofertą była koniecznie aktualizowana po wprowadzeniu nowego cennika. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której klient będzie niemile zaskoczony wysokością Twojej wyceny.

Rada nr 7: przejrzyste zasady

Aby uniknąć problemu z niedomówieniami, warto w swojej ofercie zawrzeć wszelkie informacje na temat zobowiązań leżących po stronie klienta (jak przedpłata, doprowadzenie przyłącza czy uzyskanie zezwoleń). Te jasne i przejrzyste zasady sprawią, że klient będzie mógł się zawczasu przygotować do inwestycji. Tym sposobem jego współpraca z firmą przebiegnie bez przykrych niespodzianek, konieczności załatwiania spraw na cito, bez opóźnień i stresów. 

Ważne też, aby podstrona z ofertą posiadała przejrzysty opis procesu realizacji zamówienia: od momentu złożenia go przez klienta, poprzez realizację, a skończywszy na rozliczeniu (terminy i formy płatności). Dla klienta ważne będzie również określenie - nawet szacunkowe – terminu rozpoczęcia prac oraz przewidywany czas realizacji. 

Rada nr 8: skuś klienta rabatami i gratisami

Nic tak nie przemawia do klienta jak gratis, promocja, rabaty. W swojej ofercie zamieszczonej na stronie internetowej również warto zastosować tą sprawdzoną strategię pozyskiwania klienta. Nierzadko ten oferowany dodatek może przeważyć szalę na Twoją korzyść. Co można zaproponować? Przykładowo: rabaty przy większym zamówieniu, przedłużoną gwarancję, gratisy w postaci gadżetów reklamowych czy akcesoriów przeznaczonych dla głównego produktu.

Rada nr 9: podaj kontakt do siebie lub pracownika

Każda oferta handlowa, w tym także przeznaczona do odpowiedniej zakładki na stronie internetowej, powinna posiadać bezpośrednie namiary (telefon, e-mail) do osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientem. Możesz to być Ty, Twój przedstawiciel handlowy czy też dział zajmujący się zamówieniami. Jeżeli nawet klient nie dodzwoni się do konsultanta za pierwszym razem, to jego numer wyświetli się na firmowym telefonie. Twój przedstawiciel – gdy będzie już dostępny –  zareaguje na nieodebrane połączenie. Tym sposobem żaden potencjalny klient nie umknie jego uwadze.   

Rada nr 10: kliencie teraz Twoja kolej, czyli „call to action”

Czasami klient potrzebuje dodatkowego impulsu do wykonania pierwszego kroku. Warto więc go odpowiednio zachęcić, a idealną do tego strategią jest call to action, które dosłownie oznacza „wezwać do działania”. CTA – to krótkie hasło, umieszczone w strategicznym miejscu na stronie internetowej, które ma skłonić klienta do wykonania pożądanej przez Ciebie czynności. Samo jednak polecenie nie będzie skuteczne, jeżeli nie zaproponujesz czegoś w zamian swojemu klientowi. Samo „wypełnij formularz” zamień na „wypełnij formularz i skorzystaj z bezpłatnej dostawy”, które brzmi już bardziej atrakcyjnie dla czytelnika.

Podążaj za wskazówkami

Jeżeli będziesz podążał za powyższymi wskazówkami, to Twoja oferta stanie się skutecznym narzędziem w pozyskiwaniu klienta. Odpowiednia prezentacja, podparta zdjęciami i pozytywnymi opiniami, sprawi, że klient będzie postrzegał Twoją firmę jako kompetentną i rzetelną. Z kolei przejrzyste zasady świadczenia usług wraz z podanym cennikiem upewnią go w przekonaniu, że ma do czynienia z profesjonalistą. Dlatego jeżeli Twoja podstrona z ofertą posiada znikome lub nieaktualne informacje, to jak najszybciej zadbaj o jej odpowiedni wygląd i zawartość. A gdy to zrobisz, to pozostaje Ci tylko czekać na spływające zamówienia.

Umów bezpłatną konsultację

Skontaktuj się z nami i zacznij tworzyć treści, które przyciągają

+48 507 654 960 Umów rozmowę

Każda marka ma swojego bohatera. Czy jesteś gotów odkryć go z nami? Skontaktuj się!

Kontakt • Napisz lub zadzwoń •

Przeczytaj również