Umów rozmowę

Prosprzedażowowe teksty marketingowe – co należy o tym wiedzieć?

Content marketing to niezwykle skuteczne narzędzie, które ułatwia pozyskiwanie kolejnych odbiorców. Jeżeli treści bazują na formie eksperckiej, prosprzedażowej, to są w stanie nie tylko przyciągnąć nowych klientów, utrzymać starych, ale też są dodaną wartością do całego wizerunku przedsiębiorstwa. Na różnych treściach możesz budować też podstawy pod SEO. Jak powinno wyglądać pisanie tekstów marketingowych, aby te były przygotowane zgodnie z prosprzedażowymi wytycznymi?

Nie każdy wie, co naprawdę znaczą prosprzedażowe teksty. Mało zorientowani w tematyce przedsiębiorcy w chaotyczny sposób próbują np. używać języka korzyści w treściach albo nachalnie zwracają uwagę odbiorców na publikowane materiały. Nie tędy droga. Teksty marketingowe muszą być skonstruowane w taki sposób, aby przyciągać klienta w dość sprytny sposób.

Spis treści

Czym są teksty marketingowe? Jakie mogą być ich przykłady?

Teksty marketingowe - definicja

Teksty marketingowe to treści, których celem jest zwiększenie sprzedaży produktu lub usług w określonej grupie docelowej. To istota tego typu contentu. Sprzedaż odbywa się poprzez pozytywne pokazywanie danego produktu (wskazując klientowi na zalety używania danego dobra czy usług) i oparte na języku korzyści dobieranie słów.

Pisanie tekstów marketingowych wymaga podejścia psychologicznego, gdyż te muszą zawierać elementy perswazji, oddziałujące na odbiorcę. W treściach konieczne jest używanie zwrotów bezpośrednich do klienta, a także języka eksperckiego. Współczesne trendy wymagają od twórców dużego zaangażowania w pisanie, aby content był oparty m.in. na badaniach, analizach, wiarygodnych danych itd.

Rodzaje tekstów marketingowych

Pamiętaj, że część rodzajów tekstów może być ze sobą powiązana.

  • Artykuły sponsorowane – publikowane na zewnętrznych stronach internetowych. To teksty, które mają na celu przekierowanie ruchu z zewnętrznej na naszą witrynę www w celu zwiększenie sprzedaży. Mogą mieć np. formę poradnika.
  • Artykuły poradnikowe – poradniki mogą pojawiać się na stronie internetowej, w mediach społecznościowych jako artykuły zewnętrzne czy newslettery. Powinny mieć dużą wartość dla użytkownika, pokazując mu użyteczne porady, które wykorzysta w czasie pracy (np. Pięć sposobów na ładny trawnik, dla producenta artykułów ogrodniczych).
  • Opisy produktów i kategorii – to teksty bezpośrednio o produktach. Mają opisać kwestię zalet i zastosowania określonego towaru lub usługi. Powinny być pisane językiem korzyści, w oparciu o dane, konkrety i opis zalet.
  • Artykuły blogowe – treści publikowane na blogu firmowym. Mogą to być artykuły poradnikowe, eksperckie i specjalistyczne, opisy zastosowania usług czy towarów zawartych w ofercie, a także teksty o nowinkach z danej branży.
  • Treści na stronę internetową – wśród treści możemy wymienić m.in. opisy produktów, usług, zakładka przybliżająca historię firmy, FAQ i podobne.
  • Newslettery – to treści wysyłane bezpośrednio do klienta. Mogą mieć formę informacji bieżącej o działalności firmy, przedstawiać ofertę przedsiębiorstwa lub przekierowywać ruch do nowych poradników, które pojawią się na blogu.
  • Treści zapleczowe – to teksty, których głównym zadaniem jest dopasowanie strony do zasad SEO, publikowane np. na zewnętrznych portalach. Chociaż ich funkcja związana jest z działaniem algorytmów wyszukiwarki Google, teksty zapleczowe nadal powinny mieć wysoki poziom merytoryczny i językowy.

Jaką rolę spełniają teksty marketingowe?

Poza rolą prosprzedażową, teksty marketingowe pełnią także inne, niezwykle istotne funkcje. Przede wszystkim informują one o działalności danego przedsiębiorstwa. Przekazują odbiorcy komunikaty na temat zakresu oferty i zwiększają świadomość o historii i dokonaniach firmy. Dzięki temu mogą efektywnie poprawiać zaufanie klienta do marki.

Prawidłowo skonstruowany tekst marketingowy oswaja z brandem przedsiębiorstwa i pozwala na dłuższą metę budować pozytywne relacje między stronami. Jednocześnie zmniejsza się dystans między odbiorcą i dostawcą. Pamiętajmy również o kwestiach użytkowych. Np. teksty poradnikowe mogą pomóc użytkownikowi rozwiązać określony problem, wykorzystując asortyment z Twojego przedsiębiorstwa.

Jakie elementy muszą zawierać teksty marketingowe?

Jeżeli chcesz, aby publikowane na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub na zewnętrznych nośnikach treści wywiązywały się z prosprzedażowej roli, teksty muszą zawierać konkretne elementy. Jak pisać teksty marketingowe, aby pomagały one w zwiększeniu sprzedaży

  • Zwroty bezpośrednio do klienta – w treściach prosprzedażowych warto skracać dystans do klienta, dzięki czemu zbudujesz zaufanie i więzi konsumenckie.
  • Język korzyści wskazujący na zalety produktu – stosowanie języka korzyści zwracającego uwagę klienta na zalety produktu lub usługi to istotny element tekstów takich jak np. opisy produktów lub kategorii.
  • CTA – call to action to zwroty typu sprawdź, zobacz, wejdź. To socjotechniczny sposób zachęcenia klienta do podjęcia określonych działań. Dobrze umiejscowione CTA (np. przy linku lub w newralgicznym punkcie tekstu) może znacznie zwiększyć wyniki działania prosprzedażowego.
  • Poprawna polszczyzna – klienci zwracają uwagę czy tekst pisany jest poprawną polszczyzną, bez błędów ortograficznych, gramatycznych, składniowych i językowych. To zwiększa wiarygodność treści i podnosi jej ekspercką rangę.
  • Bezbłędna zawartość merytoryczna – teksty prosprzedażowe nie mogą wprowadzać w błąd. Muszą być oparte na zweryfikowanej wiedzy, która skłania do zakupu. Nachalne reklamy bazujące na nieprawdziwych danych nie mają żadnej wartości prosprzedażowej!

Komu powierzyć pisanie tekstów marketingowych w prosprzedażowej formie?

Jeżeli pojawiające się na Twojej stronie internetowej lub innych nośnikach teksty mają mieć prosprzedażowe wartości, do ich napisania warto zatrudnić profesjonalnych copywriterów, którzy znają się na specyfice branży, w której działasz. Z jednej strony zadbają oni o walory językowe, odpowiednie używanie języka korzyści i CTA, a z drugiej – zapewnią tekstom merytoryczny wkład, który będzie dobrze postrzegany przez odbiorców.

 

Umów bezpłatną konsultację

Skontaktuj się z nami i zacznij tworzyć treści, które przyciągają

+48 507 654 960 Umów rozmowę

Każda marka ma swojego bohatera. Czy jesteś gotów odkryć go z nami? Skontaktuj się!

Kontakt • Napisz lub zadzwoń •

Przeczytaj również