Umów rozmowę

Content is king – dlaczego rządzi nami potęga treści?

Już w 1996 roku Bill Gates prorokował, że treść w sieci stanie się najważniejszym nośnikiem informacji. Amerykański biznesmen przewidział w felietonie „Content is king”, że w ciągu kilku dekad zdigitalizowane materiały zdominują świat i staną się głównym narzędziem również w marketingu. Gates miał rację. Z czego to wynika? Dlaczego potęga treści w internetowej formie tak bardzo nami zawładnęła?

Treść. To od niej zależy, w jakim kierunku będzie podążał nasz biznes. Odbiorcy łakną profesjonalnego, przystępnego i atrakcyjnego contentu, który będzie dla nich drogowskazem, jak robić zakupy i na co zwracać uwagę przy podejmowaniu wyborów. Konsumenci uważają niekiedy, że każdy ich wybór jest świadomy i niezależny od działań marketingowych. To nie prawda. Każdy, nawet najbardziej doświadczony klient choć trochę poddaje się presji contentu. Dlaczego tak się dzieje?

Content is king!

Content is king, czyli dlaczego treści są tak ważne?

Zasada „content is king” oznacza, że to właśnie treść króluje w sieci. Dane dostępne w Internecie pokazują, że toistotnie content najbardziej oddziałuje na odbiorców. Im treści są bardziej dopracowane, tym mają większy wpływ na klienta, co przekłada się na sprzedaż. Im produkt opakowany jest w lepsze pudełko (w postaci treści), tym bardziej go pożądamy.

W praktyce content różni się jednak od samego „opakowania” tym, że jest on przydatny. Specjaliści wprost podkreślają, że wysokiej jakości teksty o charakterze eksperckim, z prosprzedażowymi wstawkami mogą być użyteczne z punktu widzenia czytelnika i właściciela treści. Implementowaniem treści, które mogą pomagać w poprawie współczynnika konwersji zajmuje się dziedzina zwana content marketingiem.

Content marketing nie działa jednak jak otwarta reklama. Ma on poruszać określony problem (np. walory użytkowe produktu, jego zastosowanie, kwestie nowinek w branży) niejako przy okazji zachęcając odbiorcę treści do zakupu danego produktu.

Co składa się na wysokiej jakości content? To nie tylko teksty umieszczone na blogu internetowym! Na content marketing składają się także:

  • zewnętrzne wpisy sponsorowanych z linkami do strony;
  • treści publikowane w mediach społecznościowych;
  • materiały wideo publikowane w mediach społecznościowych;
  • fotografie, infografiki, prezentacje, dokumenty PDF

Wszystko musi łączyć jedno – jakość. Jeżeli content ma przełożyć się na sprzedaż, treści muszą być oparte na walorach eksperckich, profesjonalizmie, poprawnej polszczyźnie i prosprzedażowych, ukrytych zwrotach. Wyłącznie spełnienie tych zasad pozwoli na czerpanie pełnych korzyści z contentu.

Czy copywriter to król contentu?

Czas na kwestię copywritingu. To nie tylko tworzenie tekstów marketingowych, umieszczanych np. na zewnętrznych stronach www. Copywriter odpowiada za przygotowanie haseł reklamowych, tworzenie sloganów, nazw marek, przygotowywanie scenariuszy filmów, tekstów do infografik. Żadną przesadą nie będzie, jeżeli nazwiemy copywritera „królem contentu”. To on pełni kluczową rolę w dotarciu do klienta, przedstawieniu mu najważniejszych myśli przewodnich, a na końcu – w spełnieniu warunków sprzyjających sprzedaży.

Warto w tym kontekście przeanalizować dwa przykłady. Pierwszy dotyczy treści na firmowym blogu. Jeżeli publikujesz tam teksty, które odpowiadają na pytania użytkowników na temat zastosowania produktu, jego zalet, możliwości i działania – klient szybciej zdecyduje się na jego zakup. Z kolei interesujący tekst na zewnętrznej stronie internetowej, w ciekawej formie zachęcający do wejścia na stronę, z pewnością poprawi współczynnik konwersji.

Dlaczego warto inwestować w treść? Te argumenty powinny Cię przekonać

„Content is king” – niezaprzeczalnie. W możliwości content marketingu bezwzględnie warto inwestować. Jakie argumenty przemawiają za taką formą reklamy? Oto kilka najważniejszych korzyści!

  • Poprawa ruchu na stronie internetowej.
  • Długofalowe efekty i budowanie świadomości marki wśród odbiorców.
  • Tworzenie wizerunku marki nowoczesnej, pozytywnej i skutecznej.
  • Wskazanie na konkretne wartości oferty, w merytorycznej otoczce.
  • Wzbudzanie ciekawości odbiorcy i zaspokajanie jego potrzeb.
  • Przyspieszenie reakcji odbiorcy na inne formy reklamy (np. influencer marketing).

Niezaprzeczalnie, content to dziś jeden z najważniejszych elementów marketingu w ogóle. Pamiętaj, aby dbać o wysoką jakość treści, bo od niej zależy to, jak bardzo Twoja reklama przebije się w sieci. W proces ten zaangażuj profesjonalnego copywritera, który stworzy dla Ciebie wysokiej jakości narzędzia, ułatwiające zdobywanie kolejnych klientów.

Umów bezpłatną konsultację

Skontaktuj się z nami i zacznij tworzyć treści, które przyciągają

+48 507 654 960 Umów rozmowę

Każda marka ma swojego bohatera. Czy jesteś gotów odkryć go z nami? Skontaktuj się!

Kontakt • Napisz lub zadzwoń •

Przeczytaj również