7 min czytania
Coraz więcej firm inwestuje w content marketing. W czasach ogromnej popularności Google i Internetu promocja swojej marki w sieci jest jedną z podstawowych form reklamy firmy.
Wysokie pozycje w Google, obecność w popularnych social mediach czy prowadzenie poczytnego bloga z wartościowymi poradami dla potencjalnych Klientów pozwala firmom usługowym oraz sklepom internetowym wyprzedzać konkurencję. Pozwala budować wizerunek marki, zdobywać zaufanie i sprzedawać. Wraz z kolejnym zmianami algorytmów wyszukiwarek do głosu doszła dobra treść – merytoryczna, atrakcyjnie przedstawiona, przejrzysta, a przede wszystkim przydatna dla użytkownika. Techniczna optymalizacja strony już nie wystarcza, podobnie jak zaplecze pozycjonerskie z tzw. presell pages bez większej wartości merytorycznej, które były podstawą SEO przed laty. Dlaczego dobre treści są aż tak ważne? Poznaj zalety i korzyści płynące z content marketingu!
Kilka słów ze statystyk
Według badania „Bezpieczni na e-zakupach 2022”, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych na zlecenie Santander Bank Polska, aż 87% Polaków korzysta z Internetu. Z tego 71% do sieci zagląda codziennie, a 50% dokładnie sprawdza sklep online, w którym planuje zrobić zakupy. Największy odsetek osób korzystających z Internetu to osoby młode – 20-latkowie (91%) i 30-latkowie (90%). Co ciekawe aż 42% badanych 60-latków również deklaruje obecność w sieci.
Kolejne badanie wykonane na zlecenie Santander Banku „Polacy na e-zakupach 2021” pokazało, że w ubiegłym roku ponad 80% osób robiło zakupy w online. Najczęściej sięgają oni po ubrania, obuwie oraz elektronikę. Ciekawostką jest fakt, że w przypadku osób w wieku 18-29 lat aż 93% przebadanych kupowało w Internecie. 95,95% Internautów w swoich poszukiwaniach wykorzystuje Google.
Jak widać, potencjał jest ogromny, a dobrej jakości treści pozwalają rozplanować skuteczne kampanie content marketingowe wspierające pozycjonowanie, reklamę firmy w Internecie i dotarcie do ogromnej rzeszy potencjalnych Klientów. Nie warto rezygnować z tych możliwości. Świadoma obecność marki w sieci rzeczywiście wpływa na sprzedaż towarów lub usług i stanowi ogromną podwalinę pod rozwój prowadzonego biznesu.
Na czym polega content marketing?
Treści stanowią podstawę każdej kampanii content marketingu. Pod tym pojęciem kryje się pisanie tekstów:
- na wewnętrzne strony firmy – treści na stronach głównych firmy, teksty sprzedażowe i ofertowe, opisy produktów i kategorii i produktów w sklepach internetowych, treści na bloga podpiętego pod stronę, storytelling marki (najczęściej zamieszczany w zakładce „O nas”),
- publikowanych w źródłach zewnętrznych – np. artykuły sponsorowane i eksperckie, poradniki, e-booki, raporty, infografiki, newslettery, posty FB i w innych portalach społecznościowych, podcasty, filmy video promowane na YouTube, prezentacje multimedialne, webinary itp.
Różne formaty i sposoby dystrybucji treści pozwalają firmom na obecność w wielu kanałach. Bardzo ważne jest, aby stworzone komunikaty odpowiadały na zapotrzebowanie odbiorców. Treść musi być wartościowa – może dostarczać wiedzy, stanowić porady i gotowe rozwiązania problemów, recenzować wartościowe produkty, edukować czy bawić.
Pierwszym krokiem, o którym nie można zapominać tworząc copywriting SEO, jest dobranie grupy docelowej, poznanie jej oczekiwań oraz najczęstszych sposobów komunikacji. Dopiero na tej podstawie możesz zacząć przygotować treści. Teksty mogą wpływać na potrzebę zakupową, budować wizerunek firmy jako eksperta w swojej branży, wzbudzać zaufanie do marki bądź wspomagać gromadzenie wokół niej lojalnej społeczności. Ludzie zawsze chętniej kupują od firm, które znają (nawet, gdy znajomość ta polega jedynie na obserwacji w sieci).
Jakie korzyści płyną z dobrze przygotowanych treści?
Pisanie tekstów na strony internetowe, tworzenie i publikowanie postów w social mediach czy na blogu ma na celu nie tylko wywołanie szybkich reakcji – komentarzy, polubień, udostępnień. Są one bardzo ważne, ale dobre treści pełnią o wiele więcej funkcji. Są widoczne długo po zakończeniu kampanii content marketingu dla e-commerce i nadal mogą przynosić przedsiębiorstwu profity.
Inwestycja w wartościowe, merytoryczne i profesjonalnie przygotowane treści pomoże Ci:
- osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarkach i zwiększyć ruch na stronie – współczesne SEO to nie tylko optymalizacja kodów witryny zgodnie w wytycznymi dla programistów podanymi przez Google, dostosowanie strony do obowiązujących algorytmów oraz linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Elementy te są bardzo ważne, ale strona powinna być także przyjazna dla użytkownika. Wartościowe teksty pozwalają opowiedzieć o firmie i jej produktach, rozwiać wątpliwości (np. poprzez odpowiedzenie na najczęściej zadawane pytania w zakładce FAQ) oraz wskazują robotom Google, czego dotyczy tak naprawdę zawartość Twojej witryny. Umiejętne wplatanie słów kluczowych jest bardzo cenne z punktu widzenia rankingów. Teksty na firmowym lub sklepowym blogu, które rozwiewają wątpliwości Internetów, mogą być bardzo cenne w dobie clickbaitowych nagłówków i fake newsów rozprzestrzeniających się w sieci. Ich popularność przełoży się na zwiększenie ruchu na stronie i przyciągnięcie nowych Klientów,
- budować pozycję firmy jako eksperta w branży – artykuły poradnikowe i eksperckie mogą być podpisane nazwą marki lub imieniem i nazwiskiem jej przedstawiciela (specjalisty). Dzielenie się wiedzą z innymi pozwala zwiększać rozpoznawalność i budować wizerunek marki. Pokazuje, że przedsiębiorstwo śledzi na bieżąco nowinki w swoim sektorze, zna wszelkie nowości i swoją merytoryczną wiedzę przekazuje dalej. Dzięki treściom zamieszczanym na blogu oraz na portalach zewnętrznych możesz umacniać swoją pozycję w oczach potencjalnych kontrahentów czy kupujących,
- nawiązywać relacje z Klientami – odpowiednio przygotowane treści pozwalają na komunikację z Klientami poprzez różne kanały. Blog, profile w mediach społecznościowych czy poczytne portale dają możliwość dostarczania użytkownikom wartościowych porad, doradzania im, jak rozwiązać najczęściej pojawiające się problemy, polecania sprawdzonych rozwiązań, produktów lub usług. Wymaga to działań długofalowych, ale jest doskonałym sposobem na budowanie trwałych relacji z dotychczasowymi oraz nowymi Klientami,
- niskie koszty działań – kampanie content marketingowe są tańsze niż wykupienie płatnych reklam (np. w popularnych portalach, rozgłośniach radiowych lub telewizyjnych czy ogólnopolskiej prasie). Przygotowywanie treści wymaga dużego nakładu pracy, ale zwiększa widoczność strony w wyszukiwarkach i pomaga monetyzować ruch organiczny. Wartościowe komunikaty nie tylko generują leady, ale i budują zaangażowanie użytkowników. W ten sposób przygotowane teksty mogą być udostępniane przez Internautów, co jeszcze bardziej zwiększy ich zasięgi i zwróci uwagę na Twoją markę,
- wysoka skuteczność reklamy – obecnie odbiorcy uodpornili się na tradycyjne przekazy reklamowe i wielu z nich zwyczajnie nie bierze ich pod uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowych. Przydatne i atrakcyjnie podane treści stanowią bardzo subtelny sposób, aby jedynie wspomnieć o marce i jej ofercie. W ten sposób promocja Twojej firmy ma duże szanse na skuteczność, ponieważ jest bardziej wiarygodna niż spoty czy typowe hasła reklamowe.
Sekret skuteczności wykorzystywania marketingu treści tkwi przede wszystkim w prawidłowym doborze grupy docelowej, do której chcesz skierować komunikaty. To na podstawie jej oczekiwań i stylu życia musisz dobrać styl komunikacji oraz kanały, którymi będzie dystrybuować treść.
Potrzebujesz dobrych treści, ale działasz w zupełnie innej branży i nie wiesz dokładnie, jak powinno wyglądać pisanie tekstów na blogi i strony, aby były one zoptymalizowane pod SEO? A może nie masz czasu, aby zaplanować kampanię content marketingu i szukasz profesjonalnego wsparcia? Zapraszamy do kontaktu – agencja ESCREO to zespół specjalistów, którzy specjalnie dla Ciebie przygotują każdy tekst.