Umów rozmowę

Content plan w copywritingu, czyli jak skutecznie trafiać do odbiorców?

Czym jest content plan?

Content plan to pojęcie, które odnosi się przede wszystkim do marketingu. Jest to szereg zaplanowanych działań, których celem jest dotarcie do odbiorców i przekazanie im odpowiednich treści, a także pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych. Aby wszystko to było możliwe do osiągnięcia, czynności marketingowe nie mogą być chaotyczne. Ważne znaczenie ma dokładne rozplanowanie wszelkich działań, których istotnym elementem składowym jest copywriting.

Content plan w copywritingu to czynnik o kluczowym wpływie na strategię pozwalającą dotrzeć do grupy docelowej. I choć niekiedy można spotkać się z opinią, że dotyczy on jedynie harmonogramu publikacji, jest to zaledwie jeden z elementów składowych. Właściwie przygotowany content plan oprócz tego powinien określać cele i rodzaje treści, a także charakterystykę grupy odbiorców. Istotne znaczenie mają również planowane działania promocyjne, przede wszystkim zaś sposób dostosowania contentu do wymagań SEO. Ostatnim punktem, który należy uwzględnić jest analiza ruchu na stronie, która pozwoli wyciągnąć wnioski dotyczące zaplanowanego contentu.

Mając na uwadze powyższe, bardziej szczegółowa definicja może brzmieć: 

Content plan to strategia marketingowa określająca, jakie treści będą publikowane, kiedy i gdzie, aby skutecznie komunikować się z docelową grupą odbiorców. Obejmuje określenie celów, targetowania, wybór kanałów dystrybucji oraz harmonogram publikacji, mając na celu zwiększenie widoczności marki, zaangażowanie użytkowników i osiągnięcie konkretnych celów biznesowych poprzez zoptymalizowane treści.

Content plan krok po kroku

Jeśli zamierzasz stworzyć content plan i zależy Ci na tym, aby był dobry i miał przełożenie na skuteczność przyszłych działań, zacznij od określenia celów biznesowych, które będzie można osiągnąć dzięki pojawiającym się na stronie treściom. Zwiększenie sprzedaży, budowanie pozytywnego wizerunku marki, a może wpływ na zaangażowanie odbiorców? Twoje najważniejsze założenie będzie generowało dalsze kroki. W pierwszej fazie warto także ustalić, jakie narzędzia zostaną wykorzystane do mierzenia skuteczności działań.

Kolejnym elementem dobrego content planu jest określanie grupy docelowej, do jakiej będzie adresowany przekaz. To z kolei pozwoli zaplanować rodzaje treści oraz ich tematykę, a także dobrać odpowiednie słowa kluczowe i ustalić całą strategię SEO. Aby zachować ciągłość komunikacji z odbiorcami, należy następnie ustalić harmonogram publikacji, na końcu zaś ocenić efekty wszelkich działań.

Content plan na bloga i social media – podobieństwa i różnice

Każdy kanał dystrybucji treści w Internecie ma swoją specyfikę i grupę odbiorców. Zupełnie innych zwolenników przyciągnie blog, inni zaś skupieni są wokół mediów społecznościowych. Znajomość tych różnic pozwoli dostosować sposób pisania do indywidualnych potrzeb.

W content planie na bloga warto zaplanować przede wszystkim dłuższe, wartościowe treści, które oprócz funkcji reklamowej, będą także przekazywały wiedzę dotyczącą produktu lub usługi. Artykuły, które pojawią się na blogu firmowym muszą być również dobrze zoptymalizowane pod SEO. Na ogół harmonogram publikacji będzie także bardziej rozciągnięty w czasie niż w przypadku mediów społecznościowych. Jeśli zaś chodzi o posty w social mediach, powinny być one krótkie i atrakcyjne, nastawione na interakcje z użytkownikami.

Mimo że content przeznaczony na bloga i social media będzie miał istotne różnice, w jednej kwestii jego założenia będą jednak spójne. W obu przypadkach najważniejsze jest dotarcie do grupy docelowej i takie zaplanowanie działań, które przełożą się na skuteczność i pozwolą zrealizować zamierzone cele.

 

 

Czytaj także: Co to jest content?

 

Umów bezpłatną konsultację

Skontaktuj się z nami i zacznij tworzyć treści, które przyciągają

+48 507 654 960 Umów rozmowę

Każda marka ma swojego bohatera. Czy jesteś gotów odkryć go z nami? Skontaktuj się!

Kontakt • Napisz lub zadzwoń •

Przeczytaj również