6 min czytania
Prowadzenie własnego sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem, a pomimo to wiele osób decyduje się na tego typu biznes. Aby sklep przynosił dochody, wzbudził zainteresowanie Klientów niebanalnym asortymentem czy ciekawymi opisami produktów, warto zastosować proste, ale bardzo skuteczne triki, które pomogą w sprzedaży oferowanych produktów. Jak tworzyć opisy produktów i usług, które rzeczywiście będą sprzedawać? Podpowiadamy! Wykorzystaj sprawdzone techniki i podstaw na dobry copywriting SEO.
Od czego zacząć przy tworzeniu opisów?
Pierwszą i najważniejszą zasadą przy tworzeniu opisu produktu w e-commerce jest umieszczenie zachęcającej, a jednocześnie unikalnej treści w witrynie sklepu internetowego, przedstawiającej jego bogatą ofertę. Najlepiej ofertę rozbudować o promocje, gratisy, rabaty i inne propozycje przyciągające jeszcze większe zainteresowanie. Ma to na celu pozyskanie nowych Klientów, a także umocnienie dotychczasowych w przekonaniu, że artykuły z naszego sklepu są im niezbędne.
Gromadzenie Klientów jest także strategią dążącą do wyeliminowania konkurencji lub skutecznego przebicia ich oferty. W tym celu, stworzenie idealnych opisów produktów, podkreślających ich zalety, z pewnością jest połową sukcesu. Warto pamiętać, że e-commerce rządzi się własnymi prawami. Tutaj potencjalny kupujący nie może obejrzeć produktu, dotknąć go czy przymierzyć. Profesjonalny copywriting online i stworzenie intrygującego opisu ma działać na zmysły i zastąpić bezpośredni kontakt. Oczywiście umieszczenie w takich tekstach słów kluczowych wspiera również pozycjonowanie. Wysokie pozycje w Google (na popularne słowa kluczowe) to gwarancja zwiększenia ruchu, który następnie można zmonetyzować, zachęcając odwiedzających do zakupów.
Dobre opisy produktów, czyli jakie?
Gdy w sklepie znajduje się duża ilość towaru, a większość różni się tylko rozmiarem lub kolorem, stworzenie opisu dla każdego wyrobu jest trudnym zadaniem. Trzeba nie tylko napisać tekst, ale również w sposób szczególny wyróżnić go. Co prawda, konkurencja z pewnością umieści dokładny opis do każdego produktu, jednak takie teksty mogą one być sztampowe i powierzchowne. Aby zwrócić uwagę Klientów na twój sklep, będziesz potrzebował czegoś niebanalnego, na co inny przedsiębiorca do tej pory nie wpadł.
Każdy produkt jest jedyny i niepowtarzalny, dlatego jego opis powinien zdecydowanie zachęcać potencjalnego nabywcę do jego zakupu. Jednocześnie musi zawierać wszystkie dane dotyczące konkretnego modelu. Dobrym pomysłem jest umieszczenie wysokiej jakości zdjęcia produktu, które może odegrać kluczową rolę i być argumentem przemawiającym na jego korzyść. Przydatna będzie także tabela z parametrami technicznymi czy cechami produktu (rozmiar, kolor, materiały itp.).
Tworząc opis, należy unikać słów, które nić nie wnoszą –np.: „jedyny i niepowtarzalny”, „unikatowy” czy „super produkt”. O tym, czy tak jest, Klient przekona się dopiero po zakupie. Skup się raczej na konkretnych zaletach, charakterystycznych cechach oraz dostępności wariantów tego produktu. Pisanie tekstów na strony internetowe musi być unikalne i oryginalne. Powielanie schematów nie przyniesie skutków w postaci zwiększenia sprzedaży.
Zasady tworzenia wartościowych opisów
Pierwsza zasada — nie kopiuj dostrzeżonych opisów umieszczonych przez inną firmę. Wzorowanie się na treściach producenta lub konkurencji nie jest dobrym pomysłem, ponieważ taki sam opis dostrzeżony przez Klienta, a dotyczący produktów wystawianych przez różne sklepy, może wprowadzić element zamieszania i dezorientacji. W takich sytuacjach użytkownik nie zostanie przekonany i najpewniej zrezygnuje z zakupu. Jeżeli nie potrafisz sam stworzyć opisu dla sprzedawanych przez siebie produktów, zleć to zadanie profesjonalnej firmie. Agencja oferująca copywriting SEO doskonale zna zasady pisania językiem korzyści i przygotuje dla Ciebie atrakcyjne treści dopasowane do branży i potrzeb grupy docelowej.
Drugą zasadą jest sformatowanie tekstu w taki sposób, by jego najważniejsze elementy zostały podkreślone, wytłuszczone bądź napisane czcionką pochyłą. Potencjalny Klient, czytając tekst, bezwiednie zatrzyma się na wyróżnionym fragmencie, zastanowi, a może nawet jeszcze raz przeczyta. Będzie to oznaczało, że jego uwaga została przykuta, a treść opisu go zaintrygowała. Tekst powinien być podzielony na akapity, niektóre jego fragmenty mogą być wypunktowane, a konieczne słowa kluczowe pogrubione. Weź pod uwagę, że Internauci coraz rzadziej czytają teksty „od deski do deski”, a jedynie skanują je oczami i wychwytują najważniejsze (ich zdaniem) fragmenty. Zaznacz, to co chcesz podkreślić, a będziesz mieć gwarancję, że nie zostanie przegapione.
Odpowiednio sformułowane opisy sprzedawanych produktów lub świadczonych usług to również forma reklamy sklepu lub firmy usługowej. Stanowią sposób na podniesienie poziomu zainteresowania odnośnie do oferowanych produktów. Treść opisu, umieszczona na stronie sklepu, przyczynia się również do budowania wizerunku firmy i pozyskania zaufania. Strona niezawierająca żadnych opisów lub tylko ogólniki, może stwarzać wrażenie nieprawdziwej lub miernej jakości. Warto zauważyć, że profesjonalnie stworzony opis przyciągnie uwagę czytelnika, zatrzyma go, a nawet zachęci do wykonania działania.
Głównym elementem opisu jest funkcjonalność prezentowanego produktu i możliwość jego szerokiego wykorzystania. W opisie produktu należy wskazać cechy fizyczne, okres objęty gwarancją, czas dostawy, a także stan magazynowy, jeżeli taka możliwość została przewidziana.
Zoptymalizuj swoje opisy pod kątem Google
Przy tworzeniu opisu jakiegokolwiek produktu należy skorzystać z języka korzyści, który zwiększy szansę na zainteresowanie czytelnika do zakupu właśnie w twoim sklepie. Zasada dotyczy także opisów świadczonych usług przeznaczonych na zakładki firm. Tworząc opisy warto stosować zasady copywritingu SEO, czyli sztukę tworzenia tekstów na potrzeby wyszukiwarek internetowych. Pamiętaj o zagęszczeniu słów kluczowych i odmian, ale dbaj również o ich naturalne wplatanie w przygotowywaną treść. Tego typu teksty pomagają dobrze sprzedać oferowany produkt, poprawiają pozycję witryny w wyszukiwanych wynikach, a przede wszystkim generują ruch na stronie.
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Interesuje Cię rzetelna oferta na copywriting? Opisy produktów dla sklepów internetowych oraz zakładki ofertowe dla firm usługowych stanowią jedną ze specjalności ESCREO. Skontaktuj się z nami, opowiedz o swojej firmie i potrzebach, a my przygotujemy treści dopasowane do Twoich potrzeb.