5 min czytania
Obecnie już praktycznie nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez dostępu do mediów społecznościowych, które stały się miejscem do komunikacji nie tylko prywatnej, ale także biznesowej. Jednym z popularnych serwisów jest Instagram. Często serwis ten jest określany jako rodzaj osobistego albumu cyfrowego dostępnego dla zainteresowanych. Instagram to niezwykle popularne narzędzie Influencerów, celebrytów, osób publicznych, a nawet instytucji, firm czy osób prywatnych. Na jego stronach można umieścić i edytować zdjęcia, filmy oraz dodawać posty, które dostępne są dla wszystkich zainteresowanych. Jak wykorzystać jego potencjał w swojej działalności? Podpowiadamy! Dowiedz się, jak pisać i dodawać posty na Instagramie.
Jak pisać posty na Instagramie?
Dodawanie treści na Instagram dla początkującego może wydać się skomplikowane. Nic bardziej mylnego, ponieważ umieszczenie zdjęcia, filmu czy komentarza jest bardzo proste i intuicyjne. Jeszcze całkiem niedawno Instagram był przeładowany zdjęciami uzupełnionymi o filtry i hasztagi. Te czasy już przeminęły – teraz dużą wagę przywiązuje się do załączonych pod zdjęciami lub filmami postów, które opisują lub wyjaśniają daną sytuację.
Posty na IG są rodzajem wizytówki działalności autora, dlatego wpisany tekst musi spełniać kilka wymogów. Jak pisać dobre posty na Instagramie? Dobry post powinien mieć odpowiednią długość. Warto zaznaczyć, że w zależności od tego, co autor pragnął przekazać, może być bardziej lub mniej rozbudowany.
Ważne, aby:
- treść była zrozumiała, a jednocześnie zwięzła i przejrzysta,
- tekst był czytelny i łatwy w odbiorze – powinien być podzielony na krótkie akapity,
- warto zastosować wypunktowania, oddzielenia pustym wierszem oraz podkreślenia istotnych elementów.
Jak dodawać posty na Instagramie?
Zastanawiasz się, jak dodawać posty na Intagramie, aby zawierały wszystkie potrzebne elementy? Posty na IG składają się z kilku elementów. Podstawą jest zdjęcie, galeria zdjęć lub film wideo.
Aby dodać post do strony, należy:
- kliknąć ikonkę + znajdującą się na pasku aplikacji – gdy pojawi się galeria, można kliknąć dowolne zdjęcie, które pojawi się jako oddzielny element. Jeśli nie chcemy dodawać zdjęcia z galerii można zrobić je na żywo i dodać bezpośrednio na Instagrama,
- po wybraniu zdjęcia można go edytować, dodając filtry, treść w dowolnym miejscu na zdjęciu oraz skorzystać z innych opcji (rozjaśnianie, zastosowanie kontrastu, dodanie struktury, wyśrodkowanie, nasycenie kolorów itp.),
- gdy uznamy, że zdjęcie odpowiada naszym wymaganiom klikamy „Dalej”, co pozwala przejść do możliwości umieszczenia posta (w tym hasztagów),
- po zakończeniu wpisywania treści można dodać lokalizację, oznaczyć na zdjęciu znajomych lub przesłać zdjęcie na Facebooka, Twittera czy Tumblra,
- po zakończeniu wszystkich czynności z obróbką zdjęcia i wgrywania postów, można kliknąć „Udostępnij” – to spowoduje umieszczenie posta na stronie Instagrama.
Kiedy dodawać zdjęcia na Instagram?
Podobnie jak posty, dodawanie zdjęć wiąże się z chęcią podzielenia się z odbiorcami chwilami zatrzymanymi w kadrze. Zdjęcia umieszczamy w wybranym przez siebie formacie – może być horyzontalny, wertykalny lub kwadratowy. To, jaki wyda nam się najlepszy jest sprawą wyłącznie indywidualną, ale warto sprawdzić jaka wielkość zmieści się na Instagramie.
Kiedy dodawać zdjęcia na Instagram? Fotki przyciągają uwagę odbiorców, dlatego w postach biznesowych nie warto z nich rezygnować. Zamiast jednego zdjęcia można umieścić całą galerię składającą się z kilku grafik (do 10). Dzięki takiej taktyce, obserwujący dostaną cały pakiet zdjęć wyświetlanych jedne po drugim. To zwróci uwagę, zwiększy zasięg i zaangażowanie przeglądających.
Pierwszy post na Instagramie – jak go stworzyć?
Umieszczenie pierwszego postu na Instagramie jest sygnałem dla odbiorców, że ta marka istnieje na rynku i jest warta zainteresowania. W momencie akceptacji przesłania zawartego w poście, wielu odbiorców włączy śledzenie umieszczanych treści, co daje nadzieję na powodzenie przedsięwzięcia.
Jaki powinien być pierwszy post na Instagramie firmowym? Warto wybrać zdjęcie lub film, które zwrócą uwagę na Twoją markę i zachęcą do jej śledzenia. Ważne, aby były one tożsame ze zbudowaną już identyfikacją wizualną. Małe firmy oparte na marce osobistej mogą pokazać właściciela i jego historię w biznesie. W kadrze warto chwytać najważniejsze chwile dla przedsiębiorstwa, ciekawe kadry z zadowolonymi klientami. Lepiej zrezygnować z fotek stockowych – one nie pokażą odbiorcom Twojego zaangażowania w prowadzony biznes.
Ważne jest także przygotowanie odpowiedniej treści. Posty na IG powinny mieć około 800-1000 znaków ze spacjami. Nie zaczynaj od sprzedaży – na początku twórz bardziej neutralne posty na Instagrama. W pierwszym opisz krótko siebie i swoją markę, branżę, w której działasz oraz opowiedz o tym, co robisz. Postaraj się również wskazać, co odbiorcy mogą zyskać na współpracy z Twoją firmą. Ważne, aby w jednym zdaniu wyjaśnić, jaką wartość możesz dać odbiorcom. Pokaż ludziom, co będą mieli z tego, że dołączą do Twojej społeczności na Intagramie, a na pewno przekonasz ich do śledzenia profilu.
Czytaj także: Pomysły na content w social mediach
Czytaj także: Kim jest content manager i czym się zajmuje?