Umów rozmowę

Hasła reklamowe – przykłady, jak wymyślić, śmieszne slogany reklamowe

To ono przykuwa uwagę i stanowi pierwszy element, z którym stykają się odbiorcy kampanii promocyjnej. Dobre hasło reklamowe może stać się prawdziwym hitem – viralem, który jest udostępniany w mediach społecznościowych i powtarzany w codziennych rozmowach.  Najlepsze slogany na stałe zapisują się w świadomości odbiorców. Jak jednak je stworzyć? Dowiedz się, jakie cechy powinno spełniać hasło reklamowe i odkryj sprawdzone metody, które ułatwią Ci tworzenie sloganów. Poznaj przykłady haseł, które przeszły już do historii reklamy i ciekawostki, które pokazują, że skutecznej sprzedaży wcale nie musisz traktować śmiertelnie poważnie.

Hasło reklamowe – dlaczego warto je wykorzystać w promocji swojej marki lub produktów?

Chcesz, aby Twoja firma została zauważona? Zależy Ci, by wyróżnić się na tle konkurencji, przykuć uwagę potencjalnych klientów i przekonać ich do zakupu produktów lub zamówienia świadczonych usług? Taki efekt jest głównym celem reklamy. Jednym z  jej najważniejszych elementów jest hasło reklamowe. Wywodzi się ono z… pola bitewnego. To właśnie podczas zbrojnych potyczek wykrzykiwano hasła, które miały zagrzewać do walki i odstraszać wrogów. Ty z pewnością nikogo nie chcesz odstraszać, ale przyciągać uwagę i przekonywać odbiorców o korzyściach, które odniosą dzięki sięgnięciu po Twoje produkty lub po nawiązaniu współpracy.

Hasło reklamujące markę musi w kilku prostych słowach przekazać całą filozofię firmy. Stanowi ono motto działalności i najczęściej pozostaje z nią na długie lata. Bardzo ważne jest więc, aby slogan  odzwierciedlający ideę firmy rzeczywiście był dobry. Jak stworzyć perfekcyjne zdanie? Pierwszym krokiem jest pogłębiona analiza. Zanim zaczniesz pracę kreatywną czy wdrażanie obowiązujących reguł reklamowych, dobrze poznaj markę, dla której tworzysz hasło reklamowe. Skrupulatnie przeanalizuj jej misję i wizję, poznaj historię i ofertę. Następnie ustal grupę docelową i postaraj się stworzyć sylwetkę przykładowego klienta. Ustal nie tylko dane demograficzne (płeć, wiek, wykształcenie, miejsce pochodzenia, zawód), ale przede wszystkim, czego potrzebuje i o czym marzy. Następnie oceń, jakim językiem posługuje się klient i dostosuj styl swojego sloganu do odbiorcy. Pamiętaj, że idealny slogan musi jednoznacznie kojarzyć się z marką, być unikalny i łatwy do zapamiętania. Podobne zasady zachowaj, gdy tworzysz hasło reklamowe do konkretnej kampanii produktowej.

Jakie cechy powinno mieć skuteczne hasło reklamowe?

Jak napisać skuteczne hasło reklamowe? Zachowaj ogólne zasady, które ułatwią Ci zadanie.

Dobry slogan jest:

  • prosty – hasło reklamowe musi „dobrze wpadać w ucho” i być łatwe do zapamiętania, dlatego warto postawić na prostotę. Najlepsze slogany mają około 5-7 wyrazów (zdarzają się także 2- lub 3-wyrazowe lub dłuższe). Wśród przykładowych hitów z polskiego rynku można wymienić chociażby „Dla Ciebie, dla rodziny” (hasło Tesco) czy „No to Frugo”,
  • oryginalny – pamiętaj, że hasło reklamowe staje się wizytówką marki (lub konkretnego produktu) i musi jednocześnie się z nią kojarzyć. Ważne jest, aby zaskakiwało pomysłowością, a nie powtarzało utarte schematy. Przede wszystkim musi budzić emocje. Może śmieszyć, intrygować, wzruszać, a nawet być lekką ironią. Najważniejsze, aby nie było NUDNE. Oryginalne, a jednocześnie proste hasło reklamowe stworzyła m.in. sieć komórkowa Plus: „Trzymaj rękę na Plusie”,
  • wiarygodne – bardzo ważna jest nie tylko kreatywność, ale także wzbudzenie zaufania w odbiorcach. Twoim celem jest, aby nie tylko zaskoczyć każdą osobę, która usłyszy lub przeczyta slogan marki. Ostatecznym celem reklamy jest sprzedaż, a do transakcji dojdzie wtedy, gdy odbiorca Twojego przekazu zmieni się w klienta. Jak to zrobić? Bądź wiarygodny! Weź pod uwagę skalę swojego biznesu i na jej podstawie odnajduj cechy oferty, które przyciągną klientów. Mała firma produkująca konfitury nie odniesie sukcesu, gdy w reklamie będzie chciała promować „najlepsze dżemy na świecie”. Może podkreślić jednak ich świeżość, domowe receptury przekazywane w rodzinie od pokoleń, owoce pochodzące z ekologicznych upraw od zaufanego rolnika. Chcesz stworzyć dobry slogan reklamowy? Nigdy nie koloryzuj! Jakość produktów jest ważna, ale, gdy niczym nie różnią się one od konkurencji, nie podkreślaj, że np. ich skład jest unikalny, Pamiętaj, że zupełnie inny slogan będzie idealny dla produktów ekskluzywnych niż artykułów codziennego użytku,
  • spójny –  hasło reklamowe to część wizerunku firmy. Musi więc współgrać z marką, produktem i Twoją grupą docelową. Zawsze mów językiem odbiorcy. Zupełnie inny przekaz trafi do nastolatków, świeżo upieczonych mam na urlopie macierzyńskim, seniorów czy przedsiębiorców rozwijających firmę.  Santander Bank ma w swojej ofercie konta osobiste i firmowe, rachunki oszczędnościowe, lokaty i kredyty szyte na miarę potrzeb różnych grup (młodzieżowe, studenckie, standardowe, dla klientów VIP itd.), dlatego swoje usługi promuje hasłem: „Bank jaki chcesz”. Marka Top Secret stawia na seksowne kolekcje, a jej hasło reklamowe to: „Ubrania ściśle fajne” (slogan doskonale współgra z nazwą brandu), a Biedronka celuje głównie w klientów budżetowych i przyciąga ich hasłem: „Codziennie niskie ceny”,
  • skupiony na najważniejszej zalecie reklamowanej marki lub produktu – działasz w niszowej branży? A może Twój produkt wyróżnia się czymś, na tle konkurencji (np. jest przygotowywany według rodzinnej receptury)? Potraktuj tę cechę jako największy atut swojej oferty i zadbaj, aby stworzone hasło reklamowe dodatkowo ją uwypukliło. Gdy produkt tak naprawdę niewiele różni się od ofert konkurencyjnych, poszukaj cechy, która pozwoli podkreślić korzyść dla klienta. Najlepiej, gdyby zaspokoiło jego jakąś potrzebę (pozwoliło szybko rozwiązać problem). Świetnym przykładem jest  hasło: „Apap – i po bólu”, „Dłuższe życie każdej pralki to Calgon”, „Włosy pod kontrolą” (Wella). Ciekawą kampanię reklamową przygotował także producent Etopiryny, który w kolejnych seriach filmów promocyjnych zmienia nieco swój slogan przewodni („Goździkowa przypomina: na ból głowy Etopiryna”, „Twoja mama przypomina: na ból głowy Etopiryna”).

Jakie metody wykorzystać do stworzenia hasła reklamowego?

Rymowanki, gra słów, powtórzenia, przenośnie, a może nawiązania do dzieł kultury? Jakie metody zastosować, aby stworzyć niezapomniane hasło reklamowe? Nie ma jednego przepisu pozwalającego szybko przygotować kreatywny slogan, który zostanie zapamiętany przez odbiorców i na długi czas trafi do ich świadomości. Hasło reklamowe kształtuje wizerunek przedsiębiorstwa, dlatego musi być doskonale dopasowane do marki. O jego stworzeniu warto pomyśleć już na etapie wstępnego planowania strategii promocyjnej.

W reklamie stosuje się kilka sprawdzonych metod tworzenia skutecznych haseł reklamowych. Najważniejsze z nich to:

  • gry słowne – nie bądź dosłowny. Wykorzystaj wieloznaczność słów i zachęć odbiorcę do własnych skojarzeń. W ten sposób masz szansę stworzyć slogan, który będzie pobudzał wyobraźnię klientów. Zyskasz bardziej indywidualny efekt i dotrzesz do liczniejszej grupy odbiorców, ponieważ każdy z nich może nieco inaczej odczytać Twoje intencje. Przykładem jest m.in. slogan producenta margaryny „Z Kasią Ci się upiecze”, reklama piwa żubr „Dobrze posiedzieć przy żubrze” i Okocim „Mariola o Kocim spojrzeniu” czy cukierków Tofifee „Zabawa tkwi w Tofifee”,
  • aliteracja – ten zabieg polega na powtórzeniu jednej litery lub kilku zgłosek. Do świata reklamy trafił z poezji, gdzie anafora jest bardzo popularnym zabiegiem. Po ten środek stylistyczny sięgnęła m.in. marka CCC, której hasło przewodnie głosi :”CCC – cena czyni cuda”. Podobny zabieg wykorzystano w reklamie kawy Prima („Moje życie, Mój dzień, Moja Prima”), Orange („Przyszłość jest jasna. Przyszłość to Orange”) czy Maybelline („Może to jej urok, może to Maybelline”).
  •  zestawienia – ta metoda pozwala podkreślić najważniejsze cechy produktu lub usługi. Chcesz wyróżnić swoją ofertę na tle standardowych cech, które klient znajdzie w podobnych produktach czy usługach? Zaakcentuj element, który pozwoli Ci się wyróżnić. Zestawienie wykorzystano m.in. w kultowej reklamie Tic Taców: „Tyle świeżości i tylko dwie kalorie”. Przeciwieństwa pozwoliły również stworzyć oryginalny slogan dla produktu, który zdawałoby się niczym nie różni się od innych, czyli bananów: „To nie jest zwykły banan – to banan Chiquita”.

Kultowe hasła reklamowe – przykłady

Nie wiesz, jak stworzyć najlepsze hasło reklamowe dla swojej firmy lub konkretnego produktu? Dobrym sposobem nauki jest podpatrywanie mistrzów i analiza ich dzieł. Skuteczne slogany nie tylko zwracają uwagę odbiorców na chwilę, ale przede wszystkim przekładają się na słupki sprzedaży i stają się integralną częścią strategii marki. Przez bardzo długi czas kojarzone są one z daną firmą i sprawiają, że jest ona rozpoznawalna.

Hasła reklamowe są przygotowywane na potrzeby konkretnej marki i wtedy mają stanowić jej motto oraz swoistą wizytówkę na kolejne lata działalności. Slogany można tworzyć także dla konkretnych kampanii promocyjnych, które pozwalają reklamować określony produkt (lub całą serię produktów). Wtedy muszą współgrać ze spotami reklamowymi, ponieważ razem z nimi opowiadają pewną historię, która oddziałuje na emocje odbiorcy.

Poznaj przykłady topowych sloganów reklamowych:

  • „Codziennie niskie ceny” – hasło sklepów Biedronka podkreśla największy atut tej sieci, czyli konkurencyjne ceny,
  • „Więcej na radość z życia” – Lidl uwypukla szeroki wybór towarów, który pozwala w jednym miejscu kupić wiele produktów i mieć więcej czasu na drobne przyjemności. Słowa mogą być odebrane także jako subtelne podkreślenie niskich cen (pieniądze zaoszczędzone w sklepie spożywczym można wydać na drobne przyjemności, by mieć więcej radości z życia),
  • „Na dobry tydzień” – Kaufland promuje się jako miejsce na duże, cotygodniowe zakupy,
  • „Twój kot kupowałby Whiskas” – to znane hasło zostało stworzone na początku działania firmy (1963 rok) i funkcjonuje wraz z nią do dzisiaj,
  • „Just do it” – hasło Nike dopasowane jest do jej logo,
  • „No to Frugo” – nazwa marki stała się punktem wyjściowym dla stworzenia hasła, które jest prawdziwym hitem,
  • „I’m lovin’ it” – McDonalds’s postawił na prostotę, która się broni sama,
  • „Brawo Ja” – hasło sieci Plus, które podbiło serca młodzieży,
  • „Wyższa kultura bankowości” – Alior Bank przemówił do klientów językiem korzyści,
  • „Red bull doda Ci skrzydeł” – producent znanego napoju energetycznego postawił na dynamikę w haśle zachęcającą do działania i nawiązującą do sportowych korzeni.

Poznałeś ogólne zasady, cechy i metody tworzenia skutecznych haseł reklamowych. Nie masz pomysłu na chwytliwy slogan idealnie podkreślający wartości Twojej firmy lub dopasowany do scenariusza spotu reklamującego konkretny produkt? Zapraszamy do kontaktu! Tworzenie haseł reklamowych stanowi jedną ze specjalności naszej agencji copywriterskiej.

Umów bezpłatną konsultację

Skontaktuj się z nami i zacznij tworzyć treści, które przyciągają

+48 507 654 960 Umów rozmowę

Każda marka ma swojego bohatera. Czy jesteś gotów odkryć go z nami? Skontaktuj się!

Kontakt • Napisz lub zadzwoń •

Przeczytaj również