Umów rozmowę

Profesjonalne usługi copywriterskie – znajdź specjalistę, który przemówi treścią za Ciebie

Czy wiesz, że dla Twojego biznesu każde słowa ma ogromne znaczenie? To właśnie dzięki nim wzmacniasz swój wizerunek i wzbudzasz zainteresowanie potencjalnych klientów. Copywriter może stworzyć dla Ciebie treści, opisy produktów i kategorii, które będą przyjazne nie tylko dla algorytmów Google, ale i dla użytkowników. Jeśli jednak zależy Ci przede wszystkim na terminowości, przełamywaniu schematów i innowacji, to agencja copywriterska będzie dla Ciebie znacznie lepszym rozwiązaniem. Sprawdź, co możesz dzięki niej osiągnąć!

Kim jest copywriter?

Zawód copywritera pojawił się w Polsce stosunkowo niedawno. Jednak z dnia na dzień jest on coraz bardziej ceniony, gdyż w świecie biznesu, to właśnie słowo pisane wydaje się mieć największą wartość. Jeśli zastanawiasz się co to copywriter, to próżno tu szukać polskiego odpowiednika tego słowa. Zawód ten może Ci się kojarzyć wyłącznie z kopiowaniem lub przygotowywaniem tekstów. Jest w tym ziarenko prawdy, aczkolwiek pod pojęciem copywriter kryje się znacznie więcej.

 Unikalne treści wysokiej jakości, które pomogą Ci w promocji biznesu – to wszystko może zrobić dla Ciebie właśnie copywriter. Definicja pojęcia jasno wskazuje na fakt, że copywriter nie tylko przygotowuje teksty, ale także:

  • wykonuje research i analizuje Twoją konkurencję;
  • tworzy treści zgodne z zasadami SEO, czyli w taki sposób, by algorytmy Google polubiły Twoją stronę internetową i umieściły ją wysoko w wynikach wyszukiwania;
  • wykona analizę rynku i Twojej grupy docelowej, by jak najlepiej dopasować do niej kreowany przekaz.

Jego umiejętności twórcze, literackie oraz kreatywność są na najwyższym poziomie. Jednocześnie, jeśli dalej szukasz odpowiedzi na pytanie: copywriter – kto to?, to rozważ jego znaczenie z perspektywy prowadzonego przez Ciebie biznesu.

Dzisiejszy marketing skupia się na contencie. Kreacja wizerunku firmy, zdobywanie klientów, a także przyciąganie do siebie zainteresowania odbywa się za pomocą sprytnej gry słów. Solidnie przygotowana treść staje się filarem promocji Twojej firmy. Jest to także podstawa do późniejszego pozycjonowania Twojej strony internetowej. Dobry tekst sprawia, że możliwe jest:

  • pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych;
  • poprawienie całej architektury strony za sprawą linków wewnętrznych;
  • wykreowanie eksperckiego wizerunku;
  • zbudowanie rozpoznawalności marki.

Ważne jest jednak to, byś w gąszczu różnorodnych usługodawców trafił na tego, który wie, co robi. Właśnie dlatego współpraca z agencją copywriterską może mieć dla Ciebie znacznie więcej korzyści. Sprawdź, jak my przełamujemy schematy i tworzymy unikalne treści blogowe oraz inne. W ten prosty sposób uciekniesz konwencji, której nie lubią ani użytkownicy, ani także algorytmy Google.

Na czym polega praca copywritera?

Wiesz już, kim jest mistrz słowa pisanego, jednak zastanawiałeś się, co robi copywriter i jak wygląda jego dzień pracy w agencji? Jego praca nie rozpoczyna się otwarciem edytora tekstu i nie kończy się w momencie postawienia ostatniej kropki w zdaniu.

Profesjonalny copywriter, zatrudniony w doświadczonej agencji nie stworzy treści, zanim nie zrozumie, czego od niego oczekujesz i nie pozna Twojej grupy docelowej. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia tekstów angażujących użytkownika, a nie pisanych tylko pod roboty.

Twórca bazuje na informacjach początkowych, jakie mu dostarczysz. Dogłębnie analizuje wytyczne i wykonuje research we własnym zakresie. Stara się on zrozumieć przede wszystkim, kim są Twoi klienci, a także czego szukają i oczekują od Twojej marki. Musi doskonale poznać branżę, w której działasz i wykonać analizę metodą Feldmana, by określić szansę, zagrożenia, mocne oraz słabe strony biznesu.

Czym zajmuje się copywriter następnie? Analizuje Twoją konkurencję. W tym celu wykorzystuje profesjonalne narzędzia, które pomagają mu wyłapać to, co najważniejsze. Analizowanie stron konkurencji pomaga przede wszystkim w:

  • znalezieniu optymalnych fraz kluczowych, które pomogą Twojej stronie zajmować wysokie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania Google;
  • dopasowania optymalnej długości tworzonej treści;
  • dopasowaniu odpowiednich technik marketingowych tak, by sprzedawać Twoje usługi i promować Twoje produkty.

Dopiero po zrozumieniu potrzeb, oczekiwań i analizie, może on przystąpić do tworzenia treści jako profesjonalny copywriter. Na czym polega ten etap pracy? Na połączeniu wszystkich poprzednich. Bogatszy w informacje i wiedzę pisarz tworzy angażująca treść dla użytkownika, jednocześnie optymalizując je pod wyszukiwarkę.

SEO copywriter – Twoje teksty na szczytach wyszukiwarek

SEO, czyli Search Engine Optymalization również jest jedną z nieodłącznych części content marketingu. To właśnie dzięki tej specjalizacji, Twoja strona będzie widoczna i będzie generowała wysokie wskaźniki konwersji. Pomoże Ci w tym nikt inny, jak tylko SEO copywriter. Co to jest? To tworzenie treści marketingowych, perswazyjnych, a jednocześnie dopasowanych do użytkownika.

Dzięki znajomości technik sprzedażowych, a także umiejętności operowania słowem, SEO copywriter będzie w stanie wykreować taki content, który przekona nie tylko użytkowników, ale także i algorytmy działające w wyszukiwarkach. Możesz się domyślić, że dla Twojej strony lub sklepu internetowego ma to ogromne znaczenie.

Wpłynie to nie tylko na zwiększenie widoczności Twojej witryny, ale także na aspekt wyróżnienia jej na tle innych. Musisz wiedzieć, że przeciętny użytkownik, który wpisuje konkretną frazę w wyszukiwarkę, zwraca uwagę jedynie na pierwsze 3-5 wyników zaproponowanych przez Google. Jeśli Twoja strona zajmie wysoką pozycję, zwiększa się szansa na to, że zainteresuje ona Twojego, przyszłego klienta.

Profesjonalne agencje copywriterska podchodzą w kompleksowy sposób do optymalizacji SEO, co pozwoli Ci na jeszcze lepsze wyniki. Sprawdź to na naszym przykładzie. Wykonamy dla Ciebie pełny audyt SEO, znajdziemy mocne i słabe strony Twojej witryny, opracujemy strategię słów kluczowych, a na koniec dostarczymy Ci zoptymalizowane treści!

 

Copywriting AI – nowoczesne rozwiązania dla Twojego biznesu

Rozwój nowych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, może być szansą dla Twojego biznesu. Niezależnie od tego, jak dużą firmę prowadzisz, w jakiej branży działasz, czy jakie zasięgi generujesz obecnie – zawsze warto iść z duchem czasu, by stale poprawiać swoje wyniki.

Copywriting AI to nowość w zakresie content marketingu, która polega na wykorzystaniu dostępnych modeli uczenia maszynowego. Całość działa na bardzo prostej zasadzie:

  • copywriter wpisuje polecenie w ChatGTP, nazywane również promptem;
  • sztuczna inteligencja tworzy treść, odpowiadającą wprowadzonym wytycznym.

AI bazuje na technice web scrappingu. Oznacza to, że sztuczna inteligencja przeszukuje i skanuje sieć w poszukiwaniu informacji. Kolejno tworzy bazę danych i treść, powstałą z analizowania różnych tekstów o podobnej tematyce, które już istnieją w sieci.

AI copywriting jest sposobem na generowanie dużej ilości contentu w znacznie krótszym czasie. Jednak tego typu teksty nie są perfekcyjne, a co za tym idzie, umieszczone na stronie bez redagowania, mogą nie trafić do  algorytmów Google. Jednak AI to prawdziwe dobrodziejstwo, z którego w kreatywny sposób korzysta profesjonalna agencja marketingowa.

Przy pomocy sztucznej inteligencji można wykreować chwytliwe i przyciągające uwagę:

  • nagłówki, a także je odpowiednio rozplanować;
  • opisy produktów i kategorii, które zwykle są krótkie i typowo sprzedażowe;
  • teksty na landing page, które mają skłonić użytkownika do wykonania na stronie konkretnych akcji.

AI copywriter może pracować efektywniej i po prostu szybciej. Z racji tego, że w świecie marketingu czas jest na wagę złota, jest to także jedna z największych szans Twojego biznesu. Profesjonalna agencja copywriterska pomoże Ci ją wykorzystać.

 

Korzyści ze współpracy z freelance copywriterem

Wcześnie zostało wspomniane, że freelance copywriter nie jest najlepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu. W sieci znajdziesz wielu usługodawców, którzy oferują Ci wykonanie zadania szybko i sprawnie, nawet za niską stawkę. Nie masz jednak pewności, czy wybrany przez Ciebie mistrz słowa pisanego faktycznie podchodzi do swojej pracy w sposób profesjonalny. Pamiętaj, że wiele osób "dorabia po godzinach" na tworzeniu treści, które jednak z content marketingiem nie będą mieć wiele wspólnego.

Jednak agencje copywriterskie również zatrudniają freelancerów. Jednocześnie w tym momencie, sam proces selekcji pracowników, jest gwarancją tego, że zostaną wybrani najlepsi z najlepszych. Agencje wybierając copywriterów, decydują się na nawiązanie z nimi współpracy długofalowej. Kandydaci muszą nie tylko wykazać się doświadczeniem i wykształceniem kierunkowym, ale przede wszystkim udowodnić, że mają lekkie pióro.

Copywriter freelancer zatrudniony w agencji jest gwarancją tego, że:

  • otrzymasz jedynie jakościowe teksty, poprawne nie tylko pod względem gramatycznym, ale także merytorycznym;
  • Twoje teksty będą wykonane w terminie;
  • będziesz mógł mieć kontakt z copywriterem w przypadku konieczności zmian wytycznych lub konceptu tekstu;
  • treści zostaną przygotowane w taki sposób, by wyrwać Cię ze szponów konwencji i zbudować pozytywny wizerunek Twojej marki;
  • treści będą unikalne, co jest niezwykle istotne, gdyż duplicat content nie jest doceniany z perspektywy SEO.

Możesz zdecydować się na to, by samodzielnie zatrudnić copywritera ogłaszającego się w sieci. Zastanów się jednak, czy warto? Unikalność, niekonwencjonalność oraz profesjonalizm to standardy w każdej agencji copywriterskiej, a także Twoja szansa na skuteczną promocję. Przekonaj się, jak my tworzymy treści na strony internetowe. Nasi copywriterzy, przygotowują treści w taki sposób, by dopasowały się do Ciebie, Twoich klientów i algorytmów Google. W każdym z tekstów przełamują utarte schematy i a dzięki ich kreatywności, nie znajdziesz podobnego contentu w sieci.

Ile kosztuje copywriter? Przewodnik po cenach

Stare powiedzenie głosi, że żeby coś zyskać, trzeba najpierw zainwestować. Nie inaczej jest w przypadku content marketingu. Cennik copywritera jest mocno zróżnicowany, co zależy zwykle od kilku kwestii. Należą do nich:

  • doświadczenie piszącego;
  • jakość i ilość narzędzi, które są przez niego wykorzystywane do analizy rynku i konkurencji;
  • długości i stopnia zaawansowania tekstu, jaki copywriter ma przygotować;
  • personalnych umiejętności operowania słowem i łączenia go z technikami sprzedażowymi.

Stawki copywritera mogą zaczynać się już od 10 do nawet 70 złotych za 1000 znaków ze spacjami, w przypadku klasycznego wpisu na blog lub witrynę internetową. Z kolei opisy produktów i kategorii prawdopodobnie zamówisz już za 15 - 25 złotych za 1000 znaków.

Nieco inaczej przedstawia się sytuacja, w momencie kiedy nawiążesz współpracę z doświadczoną agencją copywriterską. Faktem jest, że stawki mogą być nieco wyższe, aczkolwiek płacić za jakość, która słowem wypromuje Cię na tle innych.

Agencje copywriterskie przygotowują oferty wyceny dopasowane do indywidualnych zamówień. W tej kwestii pod uwagę brany jest rodzaj, długość oraz ilość contentu, która ma zostać przygotowana. Jeśli jesteś zainteresowany, możesz umówić się z nami na rozmowę, a wyjaśnimy Ci nasz model rozliczeniowy i przygotujemy spersonalizowaną ofertę.

Copywriting po polsku – tworzenie treści na lokalnym rynku

Prowadząc swoją firmę, skupiasz się na tym, by określić target, czyli grupę docelowych odbiorców. To oni mają stać się Twoimi klientami i przyczynić się do Twojego sukcesu. Dobierasz ich pod kątem różnych czynników demograficznych i nie tylko. To wszystko jest także istotne dla profesjonalnego copywritera, jednocześnie skupia się on także na czynnikach geograficznych.

Copywriter po polsku skupia się przede wszystkim na dostosowaniu komunikatów i przekazów do lokalnego odbiorcy. Dla przykładu sposób oddziaływania na wyobraźnię i przekazywania treści perswazyjnych na rynku brytyjskim lub niemieckim powinno być skonstruowane w zupełnie inny sposób. Zagraniczny odbiorca kieruje się odmiennymi wartościami, ma inne poglądy, a także zupełnie inaczej szuka w sieci tego, co go interesuje.

Agencja copywriterska działająca na polskim rynku od wielu lat, doskonale zaznajomiona jest z realiami rynku, a także z potrzebami przeciętnego użytkownika sieci. Dostosowuje ona komunikaty w taki sposób, by trafiały one do konkretnej grupy wiekowej odbiorców, a nawet do odbiorców, którzy mają podobne poglądy oraz wyznają podobne wartości. Jest to maksymalna personalizacja treści, która angażuje tych, których obrałeś za grupę docelową.

Dzięki agencji copywriterskiej – takiej jak my, która przełamuje konwencje – treści na Twojej stronie będą trafiać w samo sedno!

 

Usługi copywriterskie zdalnie – efektywność bez granic

Praca w trybie home-office staje się coraz popularniejsza. Poniekąd gwarantuje ona wygodę zarówno pracodawcom jak i pracownikom. Jednocześnie wraz z popularyzacją tego modelu pracy, pojawiło się także wiele wątpliwości, a największe z nich, dotyczyły zachowania efektywności.

Prawdą jest, że dom to nie biuro. Ciężko wykreować w przytulnym pokoju warunki do tego, by w pełni skupić się na wykonywanych obowiązkach. Co więcej, sam kontakt z pracownikami, a nawet kontrahentami może się nieco zmienić.

Copywriter zdalnie jednak pracuje, a co więcej, robi to w wyjątkowo efektywny sposób. Nasza agencja również stawia na pracę zdalną, łącząc work-life balance z zachowaniem ponadprzeciętnej wydajności. Wszystko to dzięki wypracowanym modelom i schematom, a także wzajemnemu zaufaniu.

Praca zdalna w agencji copywriterskiej różni się od pracy stacjonarnej jedynie tym, że nie ma tu typowego kontaktu face-to-face. Jednocześnie wszystkie kwestie dotyczące składanych zamówień na treści, a także rozdysponowania ich do odpowiednich copywriterów odbywają się w czasie bieżącym, by zminimalizować ryzyko opóźnienia. Oznacza to, że w momencie kiedy zgłosisz potrzebę przygotowania treści i dostarczysz brief, całość jest przesyłana do copywritera, który natychmiast się nią zajmuje.

Copywriter dostaje wytyczne, a także termin, który jest nieprzekraczalny. Sam decyduje, czy jest w stanie wywiązać się z powierzonego zadania, czy nie. Jeśli nie, zlecenie przesyłane jest do innego pracownika. Ty nie musisz się o to martwić, bo Twój tekst i tak zostanie dostarczony Ci na czas.

Agencja copywriterska pracująca zdalnie jest dla Ciebie rozwiązaniem wygodnym. Niezależnie od Twojej lokalizacji, możesz korzystać z usług najlepszych copywriterów i zamawiać treści na wagę złota.

Jak wybrać profesjonalnego copywritera?

Profesjonalny copywriter to Twój przepis na sukces. Dzięki niebanalnym treściom, które docenią nie tylko użytkownicy, ale także i algorytmy Google, Twoja strona zajmie zaszczytne, pierwsze miejsce w rankingu organicznych wyników wyszukiwania. Pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, że wpłynie to na konwersje, wizerunek marki, a finalnie także i na zysk.

Wybór profesjonalnego copywritera nie jest łatwy. Wiele osób traktuje to jako zwykłe zajęcie po godzinach, a co za tym idzie, nie zależy im na tym, byś stał się bohaterem sieci. Jeśli decydujesz się na znalezienie copywritera do długofalowej współpracy, to zwróć uwagę na:

  • doświadczenie w branży – początkujący copywriter dopiero zapoznaje się z realiami rynku i uczy się zasad, które w nim panują, więc musisz na tę kwestię zwrócić uwagę;
  • narzędzia, jakimi posługuje się copywriter – nie chodzi tu o sam dostęp do AI, a o dostęp do narzędzi pomagających w analizie konkurencji i dobieraniu słów kluczowych;
  • teksty próbne – poproś copywritera, by podesłał Ci dotychczasowe realizacje lub zadaj mu odpłatnie tekst próbny, przekonasz się, czy spełnia on Twoje oczekiwania.

Jeśli jednak chcesz zaoszczędzić czas i mieć pewność, że współpracujesz z profesjonalistą, to zdecyduj się na kontakt z agencją copywriterską. Zatrudnieni w niej copywriterzy mają dostęp do najlepszych na rynku narzędzi, a także wiele zrealizowanych projektów, które przyniosły klientom sukces.

 

UX copywriting – kto to?

Jeśli Twoja firma działa głównie w branży produktów cyfrowych, to UX copywriting jest usługą, która pozwoli Ci zabłysnąć na tle innych. Mówiąc prościej, jest to tworzenie treści dla użytkowników witryn WWW i aplikacji mobilnych, które mają poprawić ich odbiór oraz intuicyjność. Sama definicja UX writingu może wydawać się nieco skomplikowana, jednak szybko przekonasz się, jak to działa w praktyce.

Zastanawiałeś się, jakie odczucia wzbudza Twoja strona internetowa w użytkowniku? Czy masz pewność, że po pierwszym kontakcie z witryną, potencjalny klient będzie chciał na nią wrócić? Okazuje się, że wiele witryn wzbudza po prostu niechęć, która może być związana z brakiem przejrzystości, estetyki, a także intuicyjności.

Twoja strona Internetowa pierwsze wrażenie może zrobić na użytkowniki tylko raz. Co więcej, statystycznie potrzebuje on od 4 do 5 sekund, by wyrobić sobie o niej opinie. Nie masz więc dużo czasu na to, by zatrzymać przy sobie potencjalnego klienta.

Sam skrót UX odnosi się do user experience i to właśnie wrażenia użytkownika mają zostać poprawione dzięki copywritingowi UX. Profesjonalista wzbogaci Twoją witrynę przejrzystymi i przyjaznymi dla odbiorców komunikatami. Wykluczy także wszystkie zawiłości i skomplikowane słowa tak, by nawigowanie w witrynie nie sprawiało większych problemów.

UX copywriter skupia się także na tworzeniu przekazu, który angażuje odbiorcę i skłania go do zapoznania się w pełną ofertą, cennikiem lub usługami. Wszystko to wpłynie na doświadczenie użytkownika, a także opinię, jaką wyrobi sobie podczas kontaktu z Twoją stroną. Dzięki temu on sam nie zacznie szukać alternatywnych rozwiązań u konkurencji.

Profesjonaliści z agencji copywriterskiej ze specjalizacją w user experience zadbają o to, by niechęć, przerodziła się w chęć posiadania. Stworzą komunikaty, które przyciągną, zachęcą i określą jasny cel komunikatu, zachowując przy tym pełną spójność treści.

Narzędzia copywritera – jakie wsparcie technologiczne wybrać?

Dynamiczny rozwój technologii określany jest mianem największego błogosławieństwa współczesnych cywilizacji. Dla agencji copywriterskiej nowe technologie są jeszcze ważniejsze. Dlaczego? Dlatego, że to właśnie dzięki nim osiągniesz sukces.

W codziennej pracy narzędzia copywritera są wsparciem nie tylko dla mistrzów słowa, ale także dla Ciebie. Dzięki temu, że są one w stanie dostarczyć i analizować wiele informacji, copywriterzy mogą optymalizować swoją pracę, a także dochować terminowości zleceń. Co jest jednak najważniejsze, mogą oni pisać treści skuteczne.

Do najpopularniejszych narzędzi copywritera, które wydają się być absolutnym "must-have" można zaliczyć:

  • AnswerThePublic – to od tego narzędzia rozpoczyna się praca nad tekstem, gdyż pozwala ono zagłębić się w potrzeby informacyjne użytkowników sieci;
  • Keyword Planner – dzięki niemu rozplanowanie słów kluczowych pod względem ich obecności w wynikach wyszukiwania;
  • Google Trends – pozwala ono precyzyjniej określić grupę docelową odbiorców;
  • SuferSEO – narzędzie obowiązkowe w pracy każdego copywritera, które analizuje treści konkurencji, wskazuje frazy kluczowe i mierzy poziom zoptymalizowania tekstu.

Jak więc widzisz, praca copywritera nie rozpoczyna się od otworzenia dokumentu i stukania w klawiaturę. Jest ona poparta analizami, wspomaganymi przez nowe technologie, aby dostarczyć Ci to, czego potrzebujesz.

Dzień z życia copywritera – jak wygląda praca specjalisty od słowa?

Copywriter wydaje się być profesją, która wciąż jest niedoceniana lub interpretowana w niewłaściwy sposób. Wpływ na to mogą mieć przede wszystkim te osoby, które nie traktują copywritingu jako pracy, a trudnią się nim w ramach hobby.

Prawdziwy specjalista od słowa jest jednak nie tylko mistrzem klawiatury, ale także doświadczonym marketingowcem, analitykiem oraz do perfekcji opanował techniki psychologiczne bazujące na sztuce perswazji. Jeśli chcesz dowiedzieć się i zrozumieć, jak wygląda praca nad Twoim zleceniem, to prześledź dzień copywritera krok po kroku.

Załóżmy, że potrzebujesz tekstu na swoją stronę internetową i właśnie się z nami skontaktowałeś. Dostarczyłeś brief z wytycznymi i chcesz otrzymać swój tekst w przeciągu 3 dni. My przypisujemy zlecenie naszemu, doświadczonemu copywriterowi. Co dzieje się dalej? Otóż:

  1. Copywriter otrzymuje plik i zapoznaje się z wytycznymi – stara się zrozumieć, jaki rodzaj komunikacji z klientem preferujesz, kto jest Twoją grupą docelową, a także, z jakimi wartościami utożsamia się Twoja marką.
  2. Rozpoczyna się analiza strony i konkurencji – w tym momencie copywriter zapoznaje się z Twoją stroną internetową, by lepiej Cię poznać, analizuje także za pomocą narzędzi grupę docelową i wyznacza cel komunikacyjny, analizuje on również konkurencję, aby porównać długość treści i fraz kluczowych.
  3. Proces twórczy i poszukiwanie inspiracji – copywriter zaczyna przeglądać strony i wartościowe źródła w poszukiwaniu informacji, zbiera dane, inspiruje się i planuje sposób, w jaki może wyróżnić Twoją stronę na tle konkurencji.
  4. Copywriter przygotowuje plan artykułu – stara się dobrać odpowiednie nagłówki, a także rozplanować frazy kluczowe, by nie przesycić nimi treści, najczęściej w tym momencie wspomaga się on SurferSEO, by wszystko było optymalnie przygotowane.
  5. Zaangażowanie i kreatywność – przyszedł czas na stworzenie treści, czyli moment, w którym na podstawie zdobytej wiedzy i przy pełnym zaangażowaniu, specjalista od słowa buduje content angażujący dla użytkowników i przyjazny dla wyszukiwarek z zachowaniem odpowiedniej struktury tekstu.
  6. Dobór grafik – nie ma dobrego tekstu, bez wizualizacji pojęć i grafik, tym również zajmuje się profesjonalny copywriter.
  7. Poprawki i edycja – ostatnim etapem jest przeczytanie ukończonego dzieła i naniesienie ostatnich poprawek edytorskich.

Właśnie tak wygląda dzień copywritera zatrudnionego w naszej agencji. Po przesłaniu nam tekstu natychmiast dostarczamy go do Ciebie. Oczywiście, dajemy Ci także prawo zgłoszenia uwag i wprowadzenia zmian. Nasi copywriterzy zrobią to w przeciągu 24 godzin.

Copywriter w branży IT – specjalizacja, która robi różnicę

Copywriting IT to usługa, która również może Cię zainteresować, szczególnie jeśli prowadzisz firmę związaną z nowymi technologiami. W takiej sytuacji Twój blog, a także strony landing page mogą przyciągnąć do Ciebie nowych klientów – nie tylko krajowych, ale także zagranicznych.

Branża ta specjalizuje się w głównie w pisaniu takich treści, by przedstawiały one skomplikowane, informatyczne zagadnienia z wykorzystaniem języka przystępnego i zrozumiałego dla wszystkich. Co więcej, treści te muszą:

  • być skorelowane z Twoim procesem sprzedażowym;
  • przyczynić się do zatrzymania użytkowników na stronie;
  • zaprojektowane zgodnie z zasadami UX, czyli user experience.

Kluczem jest jednak to, by content nie targetował jedynie specjalistów z branży IT, a trafiał również do tych klientów, którzy na co dzień nie są z nią związani. Jednocześnie sam copywriter IT powinien wykazywać się wiedzą specjalistyczną, by umieć napisać prostym językiem to, co w skomplikowany sposób przedstawiają np. programiści.

 

Marketingowy copywriting – tworzenie treści, które się sprzedają

Techniki i modele marketingowe to sposób na to, byś osiągnął zamierzone cele sprzedażowe. Jednak obecnie nie ma marketingu bez contentu. To właśnie treści pomagają wykreować wizerunek marki i zapisać ją w świadomości potencjalnego odbiorcy.

Doświadczona agencja copywriterska wie, że sprawdzonym przepisem na osiągnięcie sukcesu jest sprytne połączenie jednego z drugim – marketingu z copywritingiem. Treści przygotowane na Twoją stronę muszą angażować czytelnika, wzbudzać w nim chęć posiadania, a jednocześnie pozostawać przyjazne dla algorytmów Google.

Marketing copywriter opiera swoją pracę na dwóch, bardzo prostych modelach. Pierwszym z nich jest model AIDA, wykorzystywany w odniesieniu do treści, zaś drugim jest podstawowa znajomość zasad SEO. W ten sposób content osiąga zamierzone cele, nie tylko pod względem sprzedażowym, ale także promocyjnym.

Model AIDA to popularna technika marketingowa, która poniekąd kieruje się zasadami psychologii sprzedażowej. Opiera się ona na 4 filarach:

  • Attention – zwrócenie uwagi Twojego klienta na Twoją ofertę;
  • Interest – wzbudzenie w potencjalnym kliencie zainteresowania tym, co oferujesz;
  • Desire – wzbudzenie w odbiorcy chęci posiadania;
  • Action – skłonienie użytkownika do podjęcia określonych akcji, czyli np. dokonania zakupu.

Tak przygotowana treść odwołuje się do podświadomości odbiorcy i uruchamia naturalne mechanizmy, które następują po sobie. Zwiększa ona również szansę na to, że przeciętny klient pozostanie z Tobą na dłużej.

Z drugiej zaś strony agencja copywriterska dba o to, by content przekonał także algorytmy w wyszukiwarce Google. Odpowiednie rozplanowanie nagłówków, słów kluczowych oraz długości treści w połączeniu z technikami marketingowymi, są gwarancją sukcesu.

Brief dla copywritera – jak przygotować efektywne zlecenie?

Istnieje wiele rodzajów treści, które możesz zamówić na swoją stronę. Jednak, by były one przygotowane dokładnie w taki sposób, jaki chcesz, musisz również dać "coś od siebie". Maksymalizacja i efektywizacja współpracy z agencją copiwriterską zależy od sposobu, w jaki przygotujesz brief dla copywritera. Jest to dokument, w którym powinieneś zawrzeć dokładne wytyczne i dać specjaliście od słowa wskazówki i informacje odnośnie tego, czego oczekujesz.

Brief dla copywritera powinien być jak najbardziej szczegółowy i dokładny. Musisz w nim umieścić informacje odnośnie:

  • długości treści – postaraj się określić liczbę znaków, a nie wskazuj jedynie ilości stron;
  • rodzaj treści – musisz sprecyzować, czy oczekujesz stylu blogowego, czy raczej opisu kategorii;
  • tematyka tekstu – to jeden z tych aspektów, który daje copywriterowi obraz i pierwsze wyobrażenie odnośnie tego, jak konstruować artykuł, sprecyzuj dokładnie przedmiot zamówienia;
  • cel informacyjny – określ, czy copywriter ma pisać tak, by sprzedać Twój produkt, czy może słowem zwiększyć świadomość odnośnie Twojej marki;
  • grupa docelowa – pomóż copywriterowi zrozumieć, do kogo ma kierować przekaz, dzięki podaniu grupy targetowanej wraz z dokładnymi informacjami o niej;
  • najważniejsze informacje o produkcie/marce/usłudze – postaraj się podać jak najwięcej informacji np. o tym, jakimi wartościami kieruje się Twoja marka, czy czym wyróżnia się Twój produkt na tle innych, to znacznie ułatwia przygotowanie wartościowej treści;
  • pomocne linki – jeśli znalazłeś w sieci artykuł, który Ci się podoba, podeślij do niego link, by copywriter mógł się na nim wzorować.

Opcjonalnie brief dla copywritera może zawierać także dodatkowe informacje o konkurencji, a nawet key words, jeśli samodzielnie je przeanalizowałeś. Jeśli masz specjalne wymagania np. odnośnie języka komunikacji, to również je uwzględnij.

Pamiętaj, że dokładny brief to pomoc dla copywritera, który dzięki niemu będzie wiedział, jakie są Twoje oczekiwania. To z kolei sprawia, że dostarczona do Ciebie treść nie będzie wymagała żadnych poprawek.

 

Prowadzisz stronę internetową lub sklep? A może chcesz trafić do klientów ze specyficznej branży jak np. IT? Umów się z nami na rozmowę, a my przygotujemy dla Ciebie konkretną strategię i dostarczymy treści, które przełamują konwencje i schematy. Dla nas Twój sukces jest priorytetem.

Umów rozmowę Kontakt • Napisz lub zadzwoń •

Umów bezpłatną konsultację

Skontaktuj się z nami i zacznij tworzyć treści, które przyciągają

+48 507 654 960 Umów rozmowę

Każda marka ma swojego bohatera. Czy jesteś gotów odkryć go z nami? Skontaktuj się!

Kontakt • Napisz lub zadzwoń •

Przeczytaj również