5 min czytania
Treści umieszczone na stronach internetowych mają na celu przekazanie czytelnikowi informacji na interesujące go tematy.
Ich publikowanie pozytywnie wpływa na wizerunek marki oraz pozycjonowanie strony. Copywriting SEO pomaga zyskać wysokie miejsce na liście wyszukiwania (dzięki dobrej jakości zamieszczanych treści oraz nasyceniu zwrotami kluczowymi). Dobrze opracowany content ma tendencję do zmienności rankingowej przez zawartość wielu słów kluczowych, co wzbudza zainteresowanie odbiorców. Z tego powodu, tego typu content nie wymaga częstej aktualizacji, ponieważ treści w nim zawarte są najczęściej niezmienne i wyczerpujące. Stale dostarczają czytelnikowi optymalnych informacji. Mowa tutaj o evergreen content. Dowiedz się, czym on jest i jakie treści można do niego zaliczyć.
Co to jest evergreen content?
Evergreen content to „wiecznie zielone” („wiecznie żywe”) treści. Są to wszelkiego typu materiały i przekazy, które są w stanie generować stale ruch – niezależnie od upływu czasu od ich napisania i publikacji. Pisanie tekstów na strony internetowe należących do tej kategorii pozwala przyciągać użytkowników z Google nawet po kilku miesiącach czy latach od opublikowania artykułu. Porusza on bowiem uniwersalne tematy, a zawarte w nim informacje nie starzeją się.
Ważne, aby był on prawidłowo zoptymalizowany, dlatego warto skorzystać z pomocy agencji oferującej copywriting SEO (np. ESCREO). Odpowiednio dobrane słowa kluczowe nie mogą mieć charakteru sezonowego, muszą być uniwersalne i ponadczasowe. Evergreen content powinien być wyczerpujący. Dobrze, gdy teksty zawierają linkowanie wewnętrzne – kierujące np. z poradników na blogu do konkretnej kategorii produktowej (w e-commerce) czy usługi na stronie firmowej. Pisanie należy rozplanować pod kątem czytelności. Nagłówki, wypunktowania, pogrubienia czy zdjęcia znacznie wzbogacą evergreen content i zachęcą do lektury.
Przykłady tematów evergreen content
Prowadzenie bloga w Internecie wiąże się z dostarczaniem odbiorcom ciekawych i oryginalnych treści. Podpięty pod stronę sklepu czy wizytówkę firmy usługowej świetnie wpływa na pozycjonowanie, ponieważ pozwala zamieszczać wiele fraz z tzw. długiego ogona. Pisanie tekstów blogowych o dużej wartości merytorycznej i wyczerpująco odpowiadających na zapytania Internautów to sprawdzony przepis na evergreen content.
Warto wybierać tematy niezmienne, których opis został na stałe opracowany, przez co stworzony content jest cały czas aktualny. Elementem wzbogacającym content evergreen może być okresowe uzupełnianie informacji, wstawienie nowych grafik czy wprowadzanie drobnej modyfikacji treści. To z reguły mocniej wpływa na osiągane wyniki i pozwala przyciągać ruch na stronę z Google.
Co zamieszczać na firmowym blogu, aby miało szansę stać się „wiecznie żywą” treścią budzącą zainteresowanie przez długi czas? Warto postawić na:
- instrukcje – np. „Jak ustawić lodówkę”,
- recenzje określonych produktów,
- artykuły poradnikowe,
- FAQ,
- słowniki branżowych pojęć,
- porównania,
- studium przypadku ściśle określonego zjawiska.
Na tej podstawie można także określić, czego nie można nazwać evergreenem. Są to tematy sezonowe, które szybko się dezaktualizują. Należą do nich m.in.:
- zestawienia trendów,
- felietony na aktualne tematy,
- reportaże,
- bieżące artykuły informacyjne,
- artykuły publicystyczne
- inne treści o charakterze nowin.
Oprócz dobrze opracowanych treści, evergreen content powinien charakteryzować się dużą popularnością i zainteresowaniem o zwyżkowej częstotliwości wyszukiwań w ciągu roku. Warto zwrócić uwagę, czy zjawisko to objawia się regularnie, czy jest na topie tylko w określonym sezonie. Ta zależność pozwoli na ewentualną modyfikację treści, by poprawić notowania contentu. Wśród wielu tematów warto wybrać takie, które cieszą się zainteresowaniem w każdej grupie wiekowej i są przez cały rok aktualne. Dobrym pomysłem będzie skorzystanie z narzędzia Google Trends, by zorientować się, w jaki sposób i w jakim czasie popularność tematu, który chcemy poruszyć ulegała zmianom.
Evergreen Content – od czego zacząć?
Evergreen content, zgodny z zasadami copywritingu, przynosi korzyści przez długi czas. Dzięki niemu można m.in. stanąć na pozycji eksperta, co z czasem przyciągnie nowych odbiorców. Copywriting SEO jest sztuką pisania treści, które są wartościowe i przyjazne dla potencjalnych Klientów, a zarazem zawierają słowa kluczowe (i ich odmiany) mające duży potencjał wyszukiwawczy w Google. Dobrze stworzony content poprawia pozycję witryny w wynikach organicznych i zaspokaja potrzeby informacyjne odbiorców.
Zasady tworzenia tekstów SEO, które później mają szansę stać się evergreenami, są jasno określone:
- powinny zawierać przyciągający tytuł oraz lead,
- w tytule dobrze jest umieścić słowo lub zwrot kluczowy w dokładnym dopasowaniu,
- tworzyć unikatową treść, co zwiększy prawdopodobieństwo wyszukania oraz przypisania mu większej wartości,
- tekst powinien być bezbłędny, rozbudowany oraz ciekawie napisany, co wpłynie na częstość jego wyszukiwania,
- content powinien potraktować temat wyczerpująco.
Odświeżanie treści
Nowa szata graficzna i okresowa aktualizacja lub dodanie nowego akapitu czy śródtytułu zwiększy potencjał evergreenu, co podniesie jego wartość. Raz napisany content evergreen może wzbudzać zainteresowanie, pracując na wyniki. Warto jednak – od czasu do czasu – poprawić jego formę. Uaktualnianie treści pomoże utrzymać wysoką pozycję lub jeszcze ją podwyższyć. Z tych właśnie powodów warto na swojej stronie internetowej umieścić evergreen content, ponieważ są to ważne treści, mogące zainteresować wielu czytelników.
Potrzebujesz wsparcia w doborze tematów, które mają szansę stać się evergreen content? Agencja ESCREO oferuje copywriting online dopasowany do wytycznych Google oraz atrakcyjny i ciekawy dla użytkowników.
Czytaj także: Kim jest content creator i jakie obowiązki pełni?
Czytaj także: Jak prawidłowo zrobić research?