6 min czytania
Z reklamą dostępnych produktów i usług spotykasz się każdego dnia za sprawą mediów, Internetu i przekazów wizualnych (np. szyldów czy banerów). Jednak w gąszczu marek coraz trudniej jest wyłapać to, czego akurat potrzebujesz. Ilość informacji promujących dany towar jest ogromna, dlatego tradycyjne formy reklamy nie wzbudzają już odpowiedniego zainteresowania i są o wiele mniej skuteczne niż przed laty.
Jest to zjawisko naturalne, ale jeżeli chcesz dotrzeć do większej grupy odbiorców, warto stworzyć strategię content marketingową. To ona pomoże Ci nawiązać lepszy kontakt z potencjalnymi Klientami. Dotyczy to nie tylko firm usługowych, ale także sklepów internetowych. Content marketing w branży e-commerce ma ogromną siłę. Dowiedz się, na czym on polega, dlaczego warto w niego zainwestować oraz, jak zaplanować skuteczne kampanie.
Spis treści
- Content marketing – co to jest?
- Content marketing w sklepie internetowym – dlaczego warto?
- Content marketing – przykłady; strategii dla sklepu internetowego
- Jaki rodzaj contentu wybrać dla e-commerce?
- Jakie kanały dystrybucji contentu dla sklepu internetowego wybrać?
- Content marketing dla e-commerce – skorzystaj z pomocy sprawdzonej agencji
Content marketing – co to jest?
Sama koncepcja tej formy przekazu, starającej się wypromować usługi i zaprezentować stworzone towary, istnieje już od dłuższego czasu. Nie od początku była jednak znana jako content marketing. Co to jest dokładnie? Coś, co jest dodatkiem do przeglądanych stron internetowych, a co niejako dostajemy za darmo, budzi większe pożądanie i przenosi zainteresowanie tematem na wyższy stopień. To właśnie z tego powodu content marketing został stworzony w celu pozyskania nowych Klientów, którzy jednocześnie są użytkownikami Internetu.
Content marketingiem określa się po prostu wartościową treść dostarczaną odbiorcom. Chcesz, by użytkownik zainteresował się przedstawianym tematem? Musisz stworzyć treść mającą na celu edukację, ale w nienachlany sposób. Przekazy mają dostarczać informacje, rozwiązywać aktualne problemy Internautów lub dawać im inne korzyści. Mają wspierać reklamę, ale konkretny produkt oferowany przez sklep internetowy powinien być przedstawiony w taki sposób, aby odbiorca samodzielnie doszedł do wniosku, że rzeczywiście spełni on jego potrzeby.
Content marketing w sklepie internetowym – dlaczego warto?
Dopiero zaczynasz prowadzić sklep internetowy? A może jesteś na rynku już od dłuższego czasu, ale chcesz zwiększyć widoczność swojej marki i pomnożyć sprzedaż? Poprawienie jakości reklam twoich produktów to coś, co przy obecnej konkurencji jest priorytetem dla każdego biznesu. Aby zwiększyć zainteresowanie, dorównać konkurencji i umocnić pozycję swojej marki, warto opracować dobry plan content marketingu, a następnie wdrożyć go w życie.
Content marketing skierowany jest do konkretnej grupy odbiorców, dlatego poprawienie jakości przekazów może przyczynić się do zwiększenia częstotliwości odwiedzin twojego sklepu. Większy ruch przedłoży się na zwiększenie sprzedaży. Przyciągając nowych Klientów, nie wolno zapominać o dotychczasowych. Content marketing w e-commerce to również interakcje ze stałymi odbiorcami. Stały kontakt, pomoc w zakupach, profesjonalizm i uprzejmość podczas wymiany korespondencji upewni zainteresowanych o lojalności i rzetelności Twojej firmy. Tym samym, zatrzymasz ich na dłużej. Zadowolony Klient zupełnie bezinteresownie poleci Twój sklep innym, przyczyniając się do wzrostu zainteresowania oferowanymi przez ciebie produktami.
Content marketing – przykłady; strategii dla sklepu internetowego
Napisanie i opublikowanie postu na blogu firmowym jest bardzo ważne. Czy to jednak rzeczywiście skuteczny content marketing? Przykłady pokazują, że to nie wystarcza. Niezbędne jest opracowanie całej strategii. Obecnie jej stworzenie to wieloelementowy proces, którego celem jest zwiększenie rozpoznawalności, zaufania odbiorców oraz sprzedaży.
Współcześni Internauci to wymagająca grupa. Wybierz konkretną grupę docelową, do której będziesz kierować przekazy. Gdy zrozumiesz jej potrzeby, uda ci się stworzyć content, który w pełni zaspokoi stawiane oczekiwania. W odnalezieniu właściwej drogi pomogą ci media społecznościowe. Sprawdź, co jest poszukiwane, udostępniane i lajkowane na Facebooku, zapoznaj się z hitami Instragrama. Przeanalizuj także aktualne trendy w Google na podstawie specjalistycznych narzędzi analitycznych. W ten sposób zbierzesz informacje o najczęściej zadawanych pytaniach i odpowiesz na nie w swoich tekstach blogowych, postach w Social Mediach, artykułach eksperckich czy sponsorowanych.
Jaki rodzaj contentu wybrać dla e-commerce?
Najważniejszy jest kontakt z Klientami. Wybierz jeden lub więcej z ogólnodostępnych form dostarczania swoich przekazów. Do promocji sklepu internetowego możesz wykorzystać m.in.:.
- e-booki,
- teksty blogowe – podepnij blog pod stronę swojego sklepu i regularnie publikuj na nim artykuły odpowiadające na pytania najczęściej zadawane przez Internautów, wstawiaj porównania produktów, recenzje, zestawienia. Pamiętaj, aby każdy wpis dodatkowo udostępniać na firmowych profilach prowadzonych w mediach społecznościowych,
- wideo,
- podcasty,
- infografiki,
- content marketing w Social Media,
- artykuły sponsorowane.
Udzielaj się w grupach tematycznych na Facebooku, w blogosferze oraz innych miejscach, gdzie przebywają Twoi potencjalni Klienci. Subtelnie przedstawiaj nowości, organizuj promocje, wymieniaj porady tematyczne. Jednym słowem – bądź w miejscach, gdzie coś się dzieje. Twoi odbiorcy chcą wiedzieć, że jesteś zaangażowany, pragniesz zapewnić im jak najwięcej informacji i troszczysz się o ich potrzeby.
Jakie kanały dystrybucji contentu dla sklepu internetowego wybrać?
Nawiązanie dobrego kontaktu z Klientem to podwaliny sukcesu. Zainteresuj się najbardziej popularnymi kanałami, które ułatwią ci dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców.
Wykorzystaj:
- media społecznościowe,
- wartościowe fora internetowe,
- firmowego bloga,
- blogi, vlogi i kanały znanych influencerów,
- portale branżowe,
- serwisy lokalne,
- porównywarki cen i produktów.
To, czy strategia content marketingowa okaże się sukcesem, zależy tylko od Twojego zaangażowania. Śledzenie wyników popularności upewni cię, czy podążasz właściwą drogą. Pamiętaj, że samo stworzenie contentu jest tylko początkiem. Sprawienie, by odbiorca został treścią zainteresowany, to już osiągnięcie założonego celu. Nakłonienie go do udostępniania przekazów, daje jeszcze szersze korzyści, ponieważ w naturalny sposób zwiększa zasięgi.
Content marketing dla e-commerce – skorzystaj z pomocy sprawdzonej agencji
Opracowanie i wdrożenie kampanii content marketingu dla sklepu internetowego wymaga dużego zaangażowania, znajomości trendów i narzędzi analitycznych. Niezbędny jest także czas, aby przygotowywać wartościowe treści, publikować je i analizować, jakie efekty przynoszą. Agencja Ecreo specjalizuje się w copywritingu i content marketingu, dlatego możemy Ci pomóc. Przygotujemy plan, napiszemy wysokiej jakości teksty i posty, dobierzemy grafiki i zajmiemy się ich promocją.
Zapraszamy do kontaktu – opowiedz nam, czego potrzebujesz, a my przygotujemy indywidualną ofertę specjalnie dla Twojego sklepu internetowego.
Czytaj także: Content creator - kto to jest i jakie obowiązki pełni?
Czytaj także: Digital marketing - co to jest?